Jeg har lavet mig et videokartotek, som virker helt eller næsten helt efter hensigten. Jeg mangler at kunne generere en rapport og få denne udskrevet. Det jeg gerne vil have at programmet skal kunne er at udskrive forskellige lister. F.eks. en liste over alle mine videobånd, en lister over alle de udlånte bånd, en lister over hvilke bånd en givende person har lånt ect. Men jeg har ikke den fjerneste idé om hvordan jeg får programmet til dette. Jeg har arbejdet lidt frem og tilbage med det, men er ikke kommet frem til en løsning!
Håber du kan hjælpe…
Med venlig hilsen
Morten
Hvis du bruger den indbyggede rapportgenerator (quickreport) er det et spøgsmål om at tilføje en rapport-komponent (kig på QReport-fanebladet - den 1. komponent) til en form (ligner en blank A4-side). På denne sætter du dataset-property'en til den tabel/query du ønsker skal udskrives og tilføjer så en række bands (title, pageheader, detail mm.)
Disse tilføjes ved at vælge den komponent der hedder QRBand og så angive BandType. Hvis du vil printe en linie for hver post i det recordset du har angivet som Dataset på Quickrep-komponentet skal du lade bandtypen være DetailBand og så tilføje QRDBText-komponenter for hvert felt du ønsker vist på band'et. Angiv dataset og field på hvert felt og du er kørende.
Kald rapporten med:
formnavn.quickrep1.preview();
hvor formnavn = navnet på din form.
Med venlig hilsen
Claus Fonnesbech Christensen
www.fonnesbech.com
claus@fonnesbech.com