Hjælpfil i Delphi

Tags:    delphi

Jeg er nystartet Delphi-programmør og har nu bygget programmet brugerflade op. I menuen under 'Hjælp' skal der være en henvisning til en Hjælp-fil, ligesom i alle andre Windows-programmer. Jeg har lavet filen, men hvordan henviser jeg til den?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Eftersom at jeg altid laver mine egne hjælpefils-systemer, så kender jeg ikke den "rigtige" måde at udføre dette på, men du kan jo altid lave en ShellAPI som kører filen, sådan:<pre>uses
system, sysutils, forms, stdctrls, consts............ ShellAPI

...

procedure StartHlp;
begin
ShellExecute(Handle, 'open', PChar('index.hlp'), nil, nil, SW_SHOW);
end;

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤



Jeg er nystartet Delphi-programmør og har nu bygget programmet brugerflade op. I menuen under 'Hjælp' skal der være en henvisning til en Hjælp-fil, ligesom i alle andre Windows-programmer. Jeg har lavet filen, men hvordan henviser jeg til den?



Du skal op i programindstillinger og tilføje hjælpfil-navnet i Helpfile feltet! så kan du vise den!

håber det virker:-)


Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com



Jeg er nystartet Delphi-programmør og har nu bygget programmet brugerflade op. I menuen under 'Hjælp' skal der være en henvisning til en Hjælp-fil, ligesom i alle andre Windows-programmer. Jeg har lavet filen, men hvordan henviser jeg til den?


Du skal op i programindstillinger og tilføje hjælpfil-navnet i Helpfile feltet! så kan du vise den!

håber det virker:-)


Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com


Jeg kan stadig ikke få det til at virke. Når jeg klikker på hjælp-menuen og fører den ned på punktet hjælp og klikker, sker der ingenting. Skal man taste noget kode ind også???



t