Tabulator?? Søg Efter?? Efstat??

Tags:    delphi

Jeg er ved at lave et lille tekstbehandlingsprogram(mit første program, jeg er nOOOb), men:

Hvordan får jeg Søg Efter og Erstat til at virke? Jeg bruger RichEdit og Guiden "Lev et tekstbehandlingsprogram" som basis.

Jeg vil også gerne have mulighed for at kunne bruge tab-tasten i mit tekstfelt, evt. selv at kunne bestemme hvor langt ind tabtryk rykker teksten.

På forhånd tak

Cool Regards
PeeCee



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ved at lave et lille tekstbehandlingsprogram(mit første program, jeg er nOOOb), men:

Hvordan får jeg Søg Efter og Erstat til at virke? Jeg bruger RichEdit og Guiden "Lev et tekstbehandlingsprogram" som basis.

Jeg vil også gerne have mulighed for at kunne bruge tab-tasten i mit tekstfelt, evt. selv at kunne bestemme hvor langt ind tabtryk rykker teksten.

På forhånd tak

Cool Regards
PeeCee


Jeg er også nybegynder men jeg ved da lidt. hvis du i delphi vælger din richedit, så ude i højre side er der nogle egenskaber for richedit, ned i bunde er der "WantTabs" den skal du sætte til True, jeg ved ikke hvordan med inryk, men det var da lidt hjælp.

Hvor har du fundet "Lav et tekstbehandlingsprogram henne??, jeg er selv ved at lave en men mangler en guide.

Morten, Horsens



Jeg er ved at lave et lille tekstbehandlingsprogram(mit første program, jeg er nOOOb), men:

Hvordan får jeg Søg Efter og Erstat til at virke? Jeg bruger RichEdit og Guiden "Lev et tekstbehandlingsprogram" som basis.

Jeg vil også gerne have mulighed for at kunne bruge tab-tasten i mit tekstfelt, evt. selv at kunne bestemme hvor langt ind tabtryk rykker teksten.

På forhånd tak

Cool Regards
PeeCee


Davs davs,

Ved ikke med det første. (er også nOOb i Delphi.)
Til det andet TROR jeg (tror kun) at man kan lave noget alla,
on keypress (tab)
og så koden for det indryk du vil lave.

Ken Christensen
Christensenken@hotmail.com
www.Kenchristensen.tk[Redigeret d. 09/08-02 23:27:04 af Ken Christensen]



t