Er der nogen der har dsgnintf.pas?

Tags:    delphi

Er der nogen der kan sende mig dsgnintf.pas?

Jeg har Delphi 6 Personal Edition men mangler dsgnintf.pas når jeg skal installere nye komponenter. Jeg har hørt om løsningen med at inkludere $(DELPHI)\\Source\\ToolsAPI i min søgesti, men det virker ikke med min version af Delphi. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig! Der er 50 point på spil!

På forhånd tak.

dav0227
dav0227@hotmail.com



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er der nogen der kan sende mig dsgnintf.pas?

Jeg har Delphi 6 Personal Edition men mangler dsgnintf.pas når jeg skal installere nye komponenter. Jeg har hørt om løsningen med at inkludere $(DELPHI)\\Source\\ToolsAPI i min søgesti, men det virker ikke med min version af Delphi. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig! Der er 50 point på spil!

På forhånd tak.

dav0227
dav0227@hotmail.com


Nu tror jeg at jeg har fundet ud af det.

References to DsgnIntf in your project should be changed to the new Delphi 6 name, DesignIntf. You may also need to add DesignEditors, VCLEditors and RTLConsts to your uses clause. You will also need to add designide to your package's requires list. References to dsnide50 should probably also be changed to designide if that isn't changed automatically by Delphi.

Any runtime packages that use IDesigner need to use IDesignerHook to avoid a requirement of designide at runtime. In runtime code, IDesignerHook should suffice. Design-time code can use IDesigner, but should use something like

var

RealDesigner: IDesigner;
...
SomeDesignerHook.QueryInterface(IDesigner,RealDesigner);
...

to get the real IDesigner interface from an instance of IDesignerHook. IDesignerHook only requires Classes and Forms to be available. IDesigner requires DesignIntf, which includes many other packages, some of which may not be redistributable.

Borland wishes to thank field tester Matt Palcic for bringing these changes to our attention.


Det betyder, at du skal omdøbe DsgnIntf til DesignIntf (i uses), og tilføje DesignEditors, VCLEditors og RTLConsts (også til uses).

Og måske skal filen designide tilføjes til pakkens "Required"-liste.

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk



Er der nogen der kan sende mig dsgnintf.pas?

Jeg har Delphi 6 Personal Edition men mangler dsgnintf.pas når jeg skal installere nye komponenter. Jeg har hørt om løsningen med at inkludere $(DELPHI)\\Source\\ToolsAPI i min søgesti, men det virker ikke med min version af Delphi. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig! Der er 50 point på spil!

På forhånd tak.

dav0227
dav0227@hotmail.com


Ellers kan du ændre dsgninft til designintf (i uses), det virker nogle gange, ellers skal der andet end dsgninft.pas til at det virker i Delphi 6.

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk



User
Bruger #55 @ 27.05.02 21:05
Er der nogen der kan sende mig dsgnintf.pas?

Jeg har Delphi 6 Personal Edition men mangler dsgnintf.pas når jeg skal installere nye komponenter. Jeg har hørt om løsningen med at inkludere $(DELPHI)\\Source\\ToolsAPI i min søgesti, men det virker ikke med min version af Delphi. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig! Der er 50 point på spil!

På forhånd tak.

dav0227
dav0227@hotmail.com


Den fil hører med til pro/enterprise versionen har du Personal kan du ikke.
Jeg har prøvet det er ikke kun den fil, men en masse andre også.



Er der nogen der kan sende mig dsgnintf.pas?

Jeg har Delphi 6 Personal Edition men mangler dsgnintf.pas når jeg skal installere nye komponenter. Jeg har hørt om løsningen med at inkludere $(DELPHI)\\Source\\ToolsAPI i min søgesti, men det virker ikke med min version af Delphi. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig! Der er 50 point på spil!

På forhånd tak.

dav0227
dav0227@hotmail.com

Den fil hører med til pro/enterprise versionen har du Personal kan du ikke.
Jeg har prøvet det er ikke kun den fil, men en masse andre også.


Dsgnintf er kun med i Delphi 1 - 5, i Delphi 6 hedder den Designintf (i alle versioner).

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk



t