Problemer med Dynamisk DLL brug

Tags:    delphi

Hejsa,

Jeg har et lille problem, i forbindelse med min Mp3 Manager, har jeg besluttet mig for at lave et plugin system som skulle gøre det muligt at lave DLL's til at håndtere evt. nye formatter fx. når Winamp 3 kommer med deres XML playlist system...

Mit DLL system består af 5 Funktioner
* Save(FName: PChar; Data: TMp3InfSet): Boolean
* Load(FName: PChar; VAR Data: TMp3InfSet; VAR ReadTag): Boolean;
* GetEXT: PChar;
* GetDes: PChar;
* ErrorDes: PChar;

Save, GetEXT, GetDes og ErrorDes virker fint, men min LOAD function udløser altid en fejl, nogle gange er det en "Invalid Pointer Operation", men for det meste for jeg en "Access Violation".

Er der nogle som kunne hjælpe mig, så bliver du den heldige ejer af 800 UP'er. Hvis du skal bruge source code, så kontakt mig på ICQ #62677144

Why Aren't You Coding ?
Aaangel



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Access Violation skyldes at der ikke kan skrives til memory'en. Den anden fejlmeddelelse har jeg aldrig selv fået!

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤





Save, GetEXT, GetDes og ErrorDes virker fint, men min LOAD function udløser altid en fejl, nogle gange er det en "Invalid Pointer Operation", men for det meste for jeg en "Access Violation".


Det kan kun skyldes at du forsøger at læse fra/skrive til en pointer der ikke peger på noget. Prøv at maile mig koden, så skal jeg se på det.

/data




Tak, men jeg tror du en af mine venner har lyst det problem, men nu for jeg bare en AccessViolation når jeg prøver at frigøre dll'en fra hukommelsen.

Har du stadigvæk lyst til at se på det ?

Why Aren't You Coding ?
Aaangel[Redigeret d. 29/05-02 18:11:19 af Christian Aaangel]



Tak, men jeg tror du en af mine venner har lyst det problem, men nu for jeg bare en AccessViolation når jeg prøver at frigøre dll'en fra hukommelsen.

Har du stadigvæk lyst til at se på det ?

Why Aren't You Coding ?
Aaangel[Redigeret d. 29/05-02 18:11:19 af Christian Aaangel]


Har du prøvet at slå break on exception til?

Hvis det er dll'en der er problemer i, kan du "køre" den ved at skrive en host-application et eller andet sted i run-menuen (har ikke lige Delphi ved hånden, så jeg kan ikke se efter)

Hvor stort er programmet, og hvad Delphi vers. er det?

/data



Har løst problemet ...



t