pakke flere filer ned

Tags:    delphi

Er der nogle her der ved hvordan man kan pakke flere filer i en fil:
fx. jeg pakker 5 wav-filer i en fil som en slags playlist bare alle filerne findes pakken.
og så henter jeg dem ind fx jeg vil gerne høre nummer 3: så henter den bare fil 3 fra pakken.

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com[Redigeret d. 22/05-02 11:56:11 af Jeppe]



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #24 @ 22.05.02 12:51
Hej Jeppe.

Jeg har før lavet noget lign det der.. Jeg lavede en C++ klasse til at læse PAK filer (fra Quake)... Det er et ufattelig simpelt fil-format, og bedst af alt, en eller anden gut har lavet et program så man kan drag 'n' drop filer ind i sin PAK, lige så let som at bruge window's explore... men kan også oprette dir's etc i PAK formatet... faktisk meget rart når man får det til at virke...

Programmet til at håndterer indholdet af sin PAK filer hedder PakExplore (kan bare ikke liige huske hvor man kan donload det - men søg efter Quake PakExplore, eller Planet Quake ... der omkring)

MVH
Daniel[Redigeret d. 22/05-02 12:55:59 af Daniel Lauritzen]



User
Bruger #24 @ 22.05.02 13:10
Hej Igen.. fandt lige strukturen fra min H fil

typedef struct
{
unsigned long signature __attribute__((packed)); // PAK file-ID
unsigned long offeset __attribute__((packed)); // Where is DIR/FILE info's in the file
unsigned long lenght __attribute__((packed)); // How large is the DIR/FILE info
}Header;

Directory
char name[56] __attribute__((packed)); // File name
unsigned long position __attribute__((packed)); // File position in PAK
unsigned long lenght __attribute__((packed)); // Length of file
}Directory;

Man læser bare headeren i starten af filen.. hvis signature ikke indeholder bogstaverne 'PACK' er det ikke en "valid" PAK fil...

som man kan se er der begrænsninger på filnavnene.. de må, MED path ikke fulde mere end 56 bytes...
et dir er bare defineret som en streng.. så et dir der hedder gfx med image1.pcx i vil se sådan her ud:

/gfx/image1.pcx

i navn.

man kan også se at dir/fil info "headers" er 64 byes store... hvis størrelsen af fil beskrivelserne MOD 64 ikke er 0 - er der noget galt (bare en måde at lave et simpelt error check)

Håber det kunne hjælpe

ps:

PakExplore kan f.eks. hentes her: http://rbquake.holm.ru/util.html
[Redigeret d. 22/05-02 13:23:10 af Daniel Lauritzen]



Hejsa,

Jeg har lavet et lille pakke component, det kun pakker filer, det compresser IKKE, men set i relation af PAK formatet som er nævnt tidligere så gør det vist heller. Og så er mit vistnok nemmere at bruge... håber jeg :)

Ellers kan du maile mig

http://www.friserverplads.dk/lpl/TPacker.rar

Dokumentation er dog ikke helt færdig, men den er brugbar :)

Why Aren't You Coding ?
Aaangel[Redigeret d. 22/05-02 19:42:29 af Christian Aaangel]



Nu spørger du jo om, hvordan man kan pakke flere filer ned i en fil. I komputer for alle nr. 10/99 udgav de, de programmer deres læsere havde lavet, i forbindelse med en Delphi konkurrence tidligere på året. Der var en der havde lavet et pakke program (med Zlib kompression) og leveret kilde koden med. jeg har desværre smidt min cd væk, for ellers kunne jeg godt have sendt det til dig. det var en mulighed, en anden mulihed er at du kan begynde at, lege med streams i delphi. jeg bøvler også selv lidt med det, så finder du ud af noget så fyr lige en mail, ikk. (Det er naturligvis gensidigt).



t