Toolbar

Tags:    delphi

Hej udviklere...

Jeg har lavet en toolbar og skal have knapper på med billeder af "ny" "klip" "Kopier"...i ved hvad jeg mener billed knapper!
hvordan for jeg billederne på knapperne??
Skal jeg bruge TImagelist og TActionlist?

Være venlige og svar....

Hilsen Armen (AA)



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Læg en ImageList og en Toolbar på formen.
Tilføj billeder til ImageList ved at dobbeltklikke på komponentet.
Sæt ToolBar's Images property til ImageList. Derefter højreklikker du på toolbaren og trykker på "New Button", så skulle der komme billeder på knapperne...



Læg en ImageList og en Toolbar på formen.
Tilføj billeder til ImageList ved at dobbeltklikke på komponentet.
Sæt ToolBar's Images property til ImageList. Derefter højreklikker du på toolbaren og trykker på "New Button", så skulle der komme billeder på knapperne...

3



Tak for det....
Ved du også hvordan man får billeder inde i menuen?? f.eks i menuen jeg skal trykke på filer og så ny og ved siden af ny skal der være et billede hvordan??

Hilsen Armen (AA)




Læg en ImageList og en Toolbar på formen.
Tilføj billeder til ImageList ved at dobbeltklikke på komponentet.
Sæt ToolBar's Images property til ImageList. Derefter højreklikker du på toolbaren og trykker på "New Button", så skulle der komme billeder på knapperne...
3



Tak for det....
Ved du også; hvordan man får billeder inde i menuen?? f.eks i menuen jeg skal trykke på filer og så ny og ved siden af ny skal der være et billede hvordan??

Hilsen Armen (AA)


Der skal du også bruge en ImageList. Sæt Images til ImageListe, gå ind og vælg dit menupunkt og sæt ImageIndex til det nummer der er under billedet i ImageListens editor.

Du kan downloade alle standartikonerne her:
http://www.udvikleren.dk/vis_downloads.php4?kat=7

PS. Du kan godt skrive Æ, Ø og Å.

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk[Redigeret d. 18/05-02 09:49:38 af Emil]



t