Musikselskaber: Brænd i helvede

Tags:    it-nyheder

User
Bruger #635 @ 12.10.02 19:46
Henrik Queitsch fra Ekstra Bladet har anmeldt Zindy Kuku's (tidligere Zindy Kuku Boogaloo) nye album og giver verbale tæsk til musikselskaberne.
Han har indset at nedgangen i salget af cd'er ikke er grundet pirateri på internettet, men derimod mangel på kvalitet i deres numre.

User
Bruger #58 @ 12.10.02 20:33
Jeg håber at pladeselskaberne lytter til den kritik og tager den alvorligt. Alle undersøgelser viser også at pladesalget faktisk er <i>steget</i> efter der kom musikdelingstjenester på nettet. Jeg ville købe mere musik hvis der blev lavet mere af ordentlig kvalitet, samt at priserne for en gangs skyld blev sat ned. Ingen har lyst til at betale 150 kr for en halvdårlig plade man lytter til i to uger og bagefter bare står og samler støv.

/G4S - not gas
www.g4s.dk -> IRC stats - scramblebot - mIRC scripts

Jeg håber at pladeselskaberne lytter til den kritik og tager den alvorligt. Alle undersøgelser viser også at pladesalget faktisk er steget efter der kom musikdelingstjenester på nettet. Jeg ville købe mere musik hvis der blev lavet mere af ordentlig kvalitet, samt at priserne for en gangs skyld blev sat ned. Ingen har lyst til at betale 150 kr for en halvdårlig plade man lytter til i to uger og bagefter bare står og samler støv.

/G4S - not gas
www.g4s.dk -> IRC stats - scramblebot - mIRC scripts

Vise ord. En CD skal være af kvalitet. Jeg kunne personligt - for at give et eksempel - selv finde på at købe MetallicA's albums, fordi jeg kan lide deres musik. Og at priserne er så høje er altså også lige lovlig dårligt, 150 kr er mange penge, så man går ikke spontant med og køber 10 cd'er, som man måske kunne finde på hvis de kostede det halve.
Men det er da klart, der findes folk som er for nærrige til bare at købe en cd eller to engang imellem. Jeg er ikke en af dem!

- egriis

Hvis pladeselskaberne nu havde "Rent mel i posen", ville de jo have lavet en Internet shop hvor man kunne købe hver enekelt nummer seperat, for fx en pris på omkring 10 kr. Hvis alle numre på en CD rent faktisk var gode, ville kunderne jo købe dem allesammen, hvilket ville være en god forretning for pladeselskaberne, som ikke skulle betale for distribution af CD'er osv.

Det gør pladeselskaberne dog ikke, og hvorfor mon? Fordi der bliver udgivet så pisse mange CD'er hvor der kun er nogle enkelte gode numre på. Resten er bare jaget igennem, for at fylde op, så bandet kan komme i gang med at lave endnu en halvdårlig CD, som der kan tjenes endnu flere penge på.

Når pladeselskaberne en dag finder ud af at de altså ikke kan blive ved med at røvrende forbrugerne, og give Napster, Kazaa og alle de andre skylden for det, så laver de nok sådan en Internet shop, og så skal jeg være den første der skrotter Kazaa og alt det andet middelmådige software, og begynder at betale for AL den musik jeg gerne vil have, mod altid at få numrene i en ordentlig kvalitet, uden hak/halvfærdige sekvenser, hentet fra en hurtig server, betalt uden at jeg skal finde mit Dankort frem hver eneste gang. Den slags har været muligt at lave uden de store problemer i mange år, men det er stadig ikke sket.

Just my 25 cents :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

User
Bruger #80 @ 12.10.02 21:13
Nice one KasperTSW!!!

100% Enig

Vil sku' oz gerne betale for min musik. Bare ikke urimelige priser for et helt album - hvis man kun hører 1/10 af sangene på...

>>>Mansword

realname: Daniel Kristensen

t