Delphi - timeglas

Tags:    delphi

Er det nogen, der har et smart tips til, hvordan jeg viser et timeglas, når programmet knokler og knokler med et eller andet og jeg ikke vil bruge hverken status- eller progres-bar?

For øvrigt: Hvordan virker det med det point-system? 'Spørgsmål med point' og 'Kommentar uden point'?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Screen.Cursor := crHourglass;

og

Screen.Cursor := crDefault;

når du er færdig, det vil vise et timeglas overalt i dit program ikke kun den aktive form.

Why Aren't You Coding ?
Aaangel



User
Bruger #75 @ 03.05.02 20:46
Er det nogen, der har et smart tips til, hvordan jeg viser et timeglas, når programmet knokler og knokler med et eller andet og jeg ikke vil bruge hverken status- eller progres-bar?

For øvrigt: Hvordan virker det med det point-system? 'Spørgsmål med point' og 'Kommentar uden point'?


Der er vist en eller anden form for cursor-property, som du kan sætte til wait eller sådan noget.

Pointsystemet virker således:
Kommentar uden point, bruges i fald af diskussioner, spørgsmål el. lign. som du synes ikke fortjener nogle point.
Spørgsmål med point, bruges hvis du har et vigtigt spørgsmål, som du GERNE vil have svar på. Det med pointsystemet gælder om at få mange point. Så hvis du kun udlover 2 point giver det ikke noget særlig kvalificeret svar, som mit fx. Hvis du havde udlovet 50 point, havde jeg gidet at åbne min delphi og finde ud af hvordan man satte curseren til wait.
Med venlig hilsen

Mikkel Bøg Clemmensen
mt.clemmensen@vip.cybercity.dk




User
Bruger #75 @ 03.05.02 21:11
Er det nogen, der har et smart tips til, hvordan jeg viser et timeglas, når programmet knokler og knokler med et eller andet og jeg ikke vil bruge hverken status- eller progres-bar?


Du kan sætte formens cursor-property til crHourGlass, når den krævende procedure starter og slutter.

Med venlig hilsen

Mikkel Bøg Clemmensen
mt.clemmensen@vip.cybercity.dk





Screen.Cursor := crHourglass;

og

Screen.Cursor := crDefault;

når du er færdig, det vil vise et timeglas overalt i dit program ikke kun den aktive form.

Why Aren't You Coding ?
Aaangel


Normalt er der da kun et timeglas på det aktive vindue.

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk



t