AI (til poker) ... Nogle Ideer ?

Tags:    delphi

Greetings Fellow coders,

Jeg har sammen med en ven lavet en class som kan bruges til at lave et nemt poker spil med, men der mangler ligesom noget, nemlig AI !

Er der nogle herinde som har prøvet at kode AI før ?

Findes der nogen nem måde eller skal man lave 1001 "IF...Then...else" kommandoer ?

Help...

Jeg har sat 500 UP på spil, men så skal svaret også fører til noget :)

Why Aren't You Coding ?
Aaangel



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #24 @ 02.05.02 08:10
Der findes nogle gode bøger om AI.. jeg ved på Århus universitet har de 64 bind af bibel størrelse...
Der findes et hav af AI tut's - men du skulle måske kigge efter noget der hedder fuzzy logic... facinerende stuff :) Men et simpelt neural netværk skulle kunne gøre det... Når i kommer igang vil jeg gerne hjælpe med mere konkrete problemer, men jeg vil ikke lave koden :)

MVH
Daniel



Neural netværk, hvad mener du med det ?

Why Aren't You Coding ?
Aaangel



User
Bruger #24 @ 02.05.02 18:07
DEt er et net af neuroner (navngivet efter hjernens neuroner - meget passende ik ? :) )... alt i alt er det i stand til at lære, ved at styrke forbindelser mellem de forskellige neuroner. Et klassisk eksempel er nok kryds og bolle... informationerne (krydser eller boller) på felterne, føder neuronerne med input... hvis den vinde - styrkes forbindelserne mellem neuronerne, så den ved at det var godt... hvis den taber, kan den enten minske forbindelsen, helt fjerne den, eller igonerere resultatet... og lige så stille bliver den bedre og bedre... men der findes et utal af tuts om det.. og det er faktisk ret spændende.. jeg har ikke tænkt mig at gå mere i dybden her... det er et monster stort område - og forskellige metoder, etc... prøv bare at søg på inet efter neural networking og fuzzi logic - happy reading



Tja, det virker meget spændende, men hvordan f... skal det så lige laves i praksis, jeg anser mig selv for at være en habil coder, men det er sgu mere end jeg kan forstille mig ...

Why Aren't You Coding ?
Aaangel



Der er åbenbart ikke nogen som rigtigt kan hjælpe mig så jeg lukker nu tråden.



t