Hvad kan man Java, C++, el. visual basis

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Jeg har efterhånden arbejdet med Visual Basis i flere år.

Og nu skal jeg til at skabe et tekstshandningsprogram, og der syndes jeg ikke at Visual Basis 6 er det bedste. Det bliver for langsomt til fx en stavekontrol.

Derfor, hvad skal jeg bruges? Java, C++, eller Visual Basis Net

Enden, der anbefaldes et sprog, kom så lige med et godt sted, at lære kode fra. (Jeg har alle sprogene på min computeren)

Med venlig hilsen
Zakarias (JKSoft)

16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

AH - Ved godt at Interpreter sprog ikke nødvendigvis gør ting langsommere! Men ved at jeg altid har været udsat for at store Java applikationer som f.eks. NetBeans IDE'en har "lagget" fuldstændig vildt! Har dog aldrig rigtig haft problemmer med at køre store C/C++ applikationer f.eks. MSVC++ eller Delphi!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

mener så at Delphi efterhånden kun er skrevet i Delphi/Pascal nu...

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

AH - Ved godt at Interpreter sprog ikke nødvendigvis gør ting langsommere! Men ved at jeg altid har været udsat for at store Java applikationer som f.eks. NetBeans IDE'en har "lagget" fuldstændig vildt! Har dog aldrig rigtig haft problemmer med at køre store C/C++ applikationer f.eks. MSVC++ eller Delphi!

MH.

The-Freak

mener så at Delphi efterhånden kun er skrevet i Delphi/Pascal nu...

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

Det er skrevet i C/C++ ;)...

EDIT: Næææh, du har sq ret :P...

MH.

The-Freak

[Redigeret d. 21/10-04 20:13:46 af The-Freak]

Alle sprog kan bruges til alle opgaver

Det er vist ikke helt rigtigt.
VB.net er ikke specielt velegnet til at lave Linux kerne kode.
Almindelige mobil telefoner kan kun programmeres i C, C++ (og java for enkelte GUI ting) samt naturligvis assembler.

Til Deltagerene!!!!!!!!!!!!!

Personligt drømmer, jeg om et tekstbehandingsprogramme svarende Micsoft Word. Og jeg taler IKKE om vertion 1 el. XP, 2003, osv. Nej et program på niveau med Word til en hver tid.

Og nu bestemmer jeg, desværre ikke alt selv. Programmet skal desværre skrives til Windows XP, men skal kunne køre helt ned til Windows 98. På denne måde, kan det altså faststås om C++, C, osv. er bedre til andet end MS Win er sagen uvedkommende!!

Det særlige ved programmet er nemlige IKKE tekstbehandingen, men kun at forbedre stavekontrolen og hvad der måtte høre herunder!

Programmet skal tilpasset en målgruppe med staveproblemer, herunder oldbinde.

Og jeg har prøvet af bruges visual basis 6 til formålet og det var alt var langsomt selv på 3 gb mhz computer med 256 mb ram.

Sagen er også den af programmet til kunne køre på computere de computere der endnu er tilbage på folkskolerne, bl.a. derfor tænkte jeg måske Java

Men C++ så jeg da, også som en mulighed! Det er ikke tiiden der er problemet, arbejder på "timeløn"

Da visual basis var kendt anså, jeg det også som en mulighed!

Nu er da givet noget af tænke, men tænker endnu. Jeg skal ikke skrevet meget af programmet, men alle koderne der omtaler mere krævende tinge

Så prøve igen og kom lige med et godt sted at starte med at lære sproget. Og meget gerne et sted/bog/osv. hvor det grundlæggende kan læse på dansk. Sådam jeg ikke hele tid skal mindse om, at jeg sove i engelsktimerne på htx!

Med venlig hilsen
Zakarias (JKSoft)

En anden mulighed var at lave core delen i C++ og GUI'en i java eller VB eller phyton eller...

Dermed kunne man få C++'s hurtighed til de delele der skal være hurtige og andres sprogs fleksibilitet til de andre dele.

A.H.:
Men sandheden er nu engang at C++ ikke optimerer sin kode undervejs

Hvad mener du med det ? C++ compilere optamerer da koden sønder og sammen!!!

Fra gcc's manual side (som er den samme for c++):
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor meget mere optimering vil du have ?

hvor Java stopper Swing og AWT ned i halsen på dig

java-gnome.sourceforge.net/
http://developer.kde.org/language-bindings/java/qtjava.html
Need I say more ?

Min egen holdning er dog at du burde give C++ en chance.

Der kan vi godt være enige.

og derfor kan jeg ikke se hvorfor du ikke bare holder din meget uvidne mening for dig selv........
Faktum er, at de to sprog som mange systemer bliver udviklet med i dag er enten Java eller .NET.

Hvem er nu uvidende ?
.NET er ikke et sprog men en platform som kan udvikles til under flere sprog. Et meget langsomt og usikkert et af slagsen endda. Og gør ca. hvad Java gør...bare kun under Windows, så hvad har du vundet ?

Ja, jeg er nok et uvidene fjols der kommer med svar der er helt hen i vejret, jeg gik faktisk og troede at .net var en platform og ikke et sprog ...

Nemlig...når man tænker på hvor mange svar du kommer med i under C++ teknologien må man virkelig sige at du er et uvidende fjols :-)

Men bortset fra det kan jeg ikke set at hverken .net eller java har noget at tilbyde som ikke kan gøres bedre i C++

Java Applets. Javas IO er også noget bedre efter min mening. java.io.InputStream og OutputStream er virkelig gennemtænkte.

Jeg er ikke linux fanatiker, men synes ikke at vi skal kæmpe for at Bill Gates får endnu mere monopol.

Right on brother :-)

Alle sprog kan bruges til alle opgaver

Nej

nogle sprog er bare bedre til en given opgave end andre.

Absolut

<< < 12 > >>
t