Hvad kan man Java, C++, el. visual basis

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Jeg har efterhånden arbejdet med Visual Basis i flere år.

Og nu skal jeg til at skabe et tekstshandningsprogram, og der syndes jeg ikke at Visual Basis 6 er det bedste. Det bliver for langsomt til fx en stavekontrol.

Derfor, hvad skal jeg bruges? Java, C++, eller Visual Basis Net

Enden, der anbefaldes et sprog, kom så lige med et godt sted, at lære kode fra. (Jeg har alle sprogene på min computeren)

Med venlig hilsen
Zakarias (JKSoft)

16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil helt klart anbefale at du kigger på et af .NET sprogene. Du kan finde masser af gode eksempler på http://www.codeproject.com.

Mvh. Thomas Lykke Petersen

C++ er godt! Lidt svært, men ultra hurtigt, og efter min mening langt hurtigere end Java(Ihvertfald på min PC :P). Godt optimeret C++ kode kører hurtigt og stabilt, og C++ kan bruges til alle opgaver. Der er massere af support på det, i og med at det er det mest udbredte programmerings sprog i verden(Måske efter C :P).
C++ er desuden et af de mest brugte sprog til kommercielle programmer og kræver ingen interpreter(Som Java gør!).

Ulempen ved C++(Er ikke sikker på at det er en ulempe) er at det er lidt svært at lære, men man plejer jo at sige når man kender et programmerings sprog, er det nemt nok at skifte til et andet(Syntes jeg godt nok ikke, men folk er forskellige :P). Men når du først har lært grundprincipperne, og tager det stille og roligt med at lære det, så er det slet ikke så bøvlet!

Kan altså kun anbefale C++!

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Men sandheden er nu engang at C++ ikke optimerer sin kode undervejs, som Java's hotspot gør. Det medfører faktisk at Java ofte er lige så hurtigt , eller hurtigere, til at afvikle sin kode som C++.

Derfor bruger man en optimerende compiler (gcc med -O3, f.eks, eller måske icc), så skal du fanme se vilde tricks, såsom inlining af _alt_, delte resourcer mellem variabler og kode, brug af pointere som data, og meget, meget mere. Det er umuligt at debugge et program kompileret med et sådan optimeringsniveau, men det er også ligegyldigt, da man bare udvikler det på et lavere plan og så flipper switchen når tiden kommer.

C++ er suverænt det hurtigste (C er dog muligvis hurtigere, abstraktion koster), men spørgsmålet er om du har lyst, eller tid, til at lære det - det er nemlig ret komplekst.

Du skal naturligvis lave det i C++ og holde dig meget langt fra .net, C++ er det mest geniale sprog til alt! .net er noget skramme Bill Gates forsøger at tvinge ned i halsen på folk.

Det eneste du skal tage stilling til er hvilken GUI platform du vil bruge.
Her skal du f.ex. overveje om du kun vil understøtte Windows/Linux/MacOS/whatever eller om du vil understøtte alle (/flere af) disse. Og overveje hvilken kompiler du vil bruge, må den koste lidt eller skal det være en gratis.

(Dette er postet religions krig forum så lad os få lidt krig).

Den 21-10-04 14:41 skrev Troels Henriksen følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
C++ er suverænt det hurtigste (C er dog muligvis hurtigere, abstraktion koster), men spørgsmålet er om du har lyst, eller tid, til at lære det - det er nemlig ret komplekst.
Det hurtigste til hvad? Sende smart-pointers rundt? Ja, uden tvivl langt hurtigere end Java. Men sandheden er nu engang at C++ ikke optimerer sin kode undervejs, som Java's hotspot gør. Det medfører faktisk at Java ofte er lige så hurtigt , eller hurtigere, til at afvikle sin kode som C++.

C++ giver dig derimod friheden til at vælge hvilket framework du vil bruge - hvor Java stopper Swing og AWT ned i halsen på dig.

Java er nemmere end C++, men det lider under nogle grimme løsninger til at sende objekter rundt (som man nu engang ikke kan undgå hvis man vil skabe et større program).
C++ har pointers som kræver tid at vende sig til - og man kommer uden tvivl også ud i at skulle opfinde den dybe tallerken.

Min egen holdning er dog at du burde give C++ en chance.

-AH

[Redigeret d. 21/10-04 19:20:25 af A.H.]

Du skal naturligvis lave det i C++ og holde dig meget langt fra .net, C++ er det mest geniale sprog til alt! .net er noget skramme Bill Gates forsøger at tvinge ned i halsen på folk.

Det eneste du skal tage stilling til er hvilken GUI platform du vil bruge.
Her skal du f.ex. overveje om du kun vil understøtte Windows/Linux/MacOS/whatever eller om du vil understøtte alle (/flere af) disse. Og overveje hvilken kompiler du vil bruge, må den koste lidt eller skal det være en gratis.

(Dette er postet religions krig forum så lad os få lidt krig).

Det er jo meget flot at der kommer en person ind i og giver et svar der er helt hen i vejret, når der bliver stillet et spørgsmål. Jeg ved ikke om det er fordi du er linux tilhænger eller bare ikke kan komme over det faktum at .NET måske er lidt nyt. Jeg kan heller ikke se hvorfor alt hvad microsoft har lavet er noget pis, og derfor kan jeg ikke se hvorfor du ikke bare holder din meget uvidne mening for dig selv.

Faktum er, at de to sprog som mange systemer bliver udviklet med i dag er enten Java eller .NET. Derfor er det måske lidt storhedsvanvid at slynge din kommentar ud. Der er ingen af disse sprog der er bedre end det andet. Det hele gælder om hvad der skal laves.

Derudover vil jeg da umiddelbart godt tro at du kan lave din editor ting i visual basic. Det hele handler jo om at optimere koden og der er stadigvæk mange firmaer der bruger det sprog. Derudover vil jeg så også sige, at det er meget fint at man har en hurtig træk-og-slip måde at programmere på i Visual basic/Delphi (osv), men der er alligevel grænser for hvor meget optimering der sker af koden.

Hvis du nu laver din editor ting i Visual Basic, og bruger noget tid på at optimere de funktioner og rutiner du vil bruge, er jeg sikker på at du vil føle det som et meget bedre program end hvis du bare gik efter den løsning vi synes er bedst.

Bare noget at tænke over...

Personligt bruger jeg selv c++ og java, men er rimelig frisindet hvad angår de forskellige programmeringssprog. Der skal være plads til dem alle, og et firma holder jo ikke op med at bruge eller optimere et program som er skrevet i cobolt, bare fordi du (hypoteser det her) synes at phyton er fedt....

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

Ja, jeg er nok et uvidene fjols der kommer med svar der er helt hen i vejret, jeg gik faktisk og troede at .net var en platform og ikke et sprog ...

Men bortset fra det kan jeg ikke set at hverken .net eller java har noget at tilbyde som ikke kan gøres bedre i C++

Jeg er ikke linux fanatiker, men synes ikke at vi skal kæmpe for at Bill Gates får endnu mere monopol.

Den 21-10-04 19:40 skrev The-Freak følgende:

C++ er godt! Lidt svært, men ultra hurtigt, og efter min mening langt hurtigere end Java(Ihvertfald på min PC :P). Godt optimeret C++ kode kører hurtigt og stabilt, og C++ kan bruges til alle opgaver. Der er massere af support på det, i og med at det er det mest udbredte programmerings sprog i verden(Måske efter C :P).
C++ er desuden et af de mest brugte sprog til kommercielle programmer og kræver ingen interpreter(Som Java gør!).

Ulempen ved C++(Er ikke sikker på at det er en ulempe) er at det er lidt svært at lære, men man plejer jo at sige når man kender et programmerings sprog, er det nemt nok at skifte til et andet(Syntes jeg godt nok ikke, men folk er forskellige :P). Men når du først har lært grundprincipperne, og tager det stille og roligt med at lære det, så er det slet ikke så bøvlet!

Kan altså kun anbefale C++!

MH.

The-Freak

Alle sprog kan bruges til alle opgaver - nogle sprog er bare bedre til en given opgave end andre. Der er jo en grund til at små usle webudviklere ikke gider at beskæftige sig med servletter når de kan nøjes med at bruge php. Så hvad er din pointe?

At et sprog kræver en interpreter gør det jo ikke dårligere, eller langsommere for den sags skyld. Prolog er f.eks. super hurtigt til både at kompilere og eksekvere sin kode derefter - Det er udentvivl også hurtigere at skrive f.eks. Otello eller Kallah i prolog end det nogensinde bliver at skrive det i C++.
Hvad kan man så udlede af det? Prolog er jordens bedste sprog!

Til sidst vil jeg sige at hvis du laver en if else-betingelse i c++ så kan du sgu nok også bruge selvsamme viden i andre sprog - For at bruge sproget fuldt ud kræver naturligvis at man gider bladre en API igennem.

-AH

AH - Ved godt at Interpreter sprog ikke nødvendigvis gør ting langsommere! Men ved at jeg altid har været udsat for at store Java applikationer som f.eks. NetBeans IDE'en har "lagget" fuldstændig vildt! Har dog aldrig rigtig haft problemmer med at køre store C/C++ applikationer f.eks. MSVC++ eller Delphi!

MH.

The-Freak

<< < 12 > >>
t