Den 21-10-04 19:40 skrev The-Freak følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
C++ er godt! Lidt svært, men ultra hurtigt, og efter min mening langt hurtigere end Java(Ihvertfald på min PC
). Godt optimeret C++ kode kører hurtigt og stabilt, og C++ kan bruges til alle opgaver. Der er massere af support på det, i og med at det er det mest udbredte programmerings sprog i verden(Måske efter C
).
C++ er desuden et af de mest brugte sprog til kommercielle programmer og kræver ingen interpreter(Som Java gør!).
Ulempen ved C++(Er ikke sikker på at det er en ulempe) er at det er lidt svært at lære, men man plejer jo at sige når man kender et programmerings sprog, er det nemt nok at skifte til et andet(Syntes jeg godt nok ikke, men folk er forskellige
). Men når du først har lært grundprincipperne, og tager det stille og roligt med at lære det, så er det slet ikke så bøvlet!
Kan altså kun anbefale C++!
MH.
The-Freak
Livet er for kort til at kede sig.
-----------------------------------------------------------------------------
Alle sprog kan bruges til alle opgaver - nogle sprog er bare bedre til en given opgave end andre. Der er jo en grund til at små usle webudviklere ikke gider at beskæftige sig med servletter når de kan nøjes med at bruge php. Så hvad er din pointe?
At et sprog kræver en interpreter gør det jo ikke dårligere, eller langsommere for den sags skyld. Prolog er f.eks. super hurtigt til både at kompilere og eksekvere sin kode derefter - Det er udentvivl også hurtigere at skrive f.eks. Otello eller Kallah i prolog end det nogensinde bliver at skrive det i C++.
Hvad kan man så udlede af det? Prolog er jordens bedste sprog!
Til sidst vil jeg sige at hvis du laver en if else-betingelse i c++ så kan du sgu nok også bruge selvsamme viden i andre sprog - For at bruge sproget fuldt ud kræver naturligvis at man gider bladre en API igennem.
-AH