Server i udlandet?

Tags:    snak

Jeg går og overvejer om jeg skal bestille en dedikeret eller managed server i udlandet.
priserne i danmark er jo ofte alt for høje for en studerende, mens man i nabolande (f.eks. tyskland) åbenbart kan få gode produkter til gode priser.

jeg fandt følgende udbyder via webhostpriser.dk: www.jakobjp.com - det er vidst en dansker i tyskland der tilbyder tyske servere (placering i tyskland) til gode priser.
nu ved jeg bare ikk helt hvad jeg skal gøre, fordi selvom jeg har testet nogle servere fra jakobjp.com - og man mærker ingen forskel på placering i tyskland og danmark syntes jeg - så er jeg alligevel lidt i tvivl, da firmaet jo sidder på den anden side af grænsen (på den anden side, så kan det jo ikke være længere væk end at man kan nå derned med sin klage, hvis det skulle blive alvorligt... ;-) )

er der nogen af jer der har erfaringer med servere i udlandet? eller endda med det nævnte firma?
(servere fra andre kontineter - f.eks. usa - vil jeg dog ikke have, da forbindelserne der ofte er lidt langsomme, og priserne jo ikke virkelig er meget mindre end hos f.eks. jakobjp.com).

håber på svar - jeg har virkelig brug for den server snart...

er der nogen af jer der har erfaringer med servere i udlandet? eller endda med det nævnte firma?
(servere fra andre kontineter - f.eks. usa - vil jeg dog ikke have, da forbindelserne der ofte er lidt langsomme, og priserne jo ikke virkelig er meget mindre end hos f.eks. jakobjp.com).

håber på svar - jeg har virkelig brug for den server snart...

Jeg bor godt nok ogsaa i udlandet og har server i Storbritanien. Jeg har en shared server-plan til en fornuftig pris fra http://webhosting.uk.com som fungerer fortinligt. Jeg deler indhold med en del danskere som jeg arbejder sammen med og har aldrig haft nogle klager over at det er langsomt.
Det gode ved deres loesning er at de har online kontakt til deres support fremfor at skulle ringe el lign. De gange jeg har haft brug for support er mit problem blevet loest mens jeg skriver til dem eller indenfor 15 minutter. Saa en god service til en fornuftig pris :-)

t