Jimmi Westerberg:
"Out of the Box" er windows nu mere sikkert end linux
Du kan ikke engang nå at køre en Windows update efter en installation før du bliver overrendt af Viruser og alt muligt andet crap hvis du har en global IP, så den påstand må du gerne udspecificere lidt. Hvor mange viruser findes der til Linux ? Zero.
Når du logger ind på din computer, har du så system administrator rettigheder ? Sandsynligvis hvilket betyder at hvis du udfører virus kode eller trojanere så har de fuld adgang til dit system.
Under ALLE Linux distributioners installation (i hvert fald dem jeg har prøvet og jeg har prøvet en del) bliver man bedt om at oprette en bruger til sig selv, så man ikke behøver at logge ind som root (system administrator).
ZiuiX:
Installation syntes jeg er nemmere på debian med f.eks. apt-get
Nemlig. Og for Windows brugere virker apt-get ca. ligesom Windows Update. Man kan bare også installere programmer og lave søgninger efter programmer, og selvfølgelig opdatere alle installerede programmer på sit system.
ZiuiX:
Spil-mæssigt er windows stadig foran.. Hvilket wine nu heldigvis kan råde bod på.
Well...at man kan emulere Windows under Linux er vel ikke en fed grund til at skifte til Linux :-(
The-Freak:
Linux er for dem, der har lyst til at sætte sig ind ind i deres system, og lære Hvordan og Hvorfor det virker som det gør
Linux er også for min mor, som ikke ved det store om computere. Jeg har også installeret Windows for min nabo som ved lige så meget som min mor. Hvis folk ikke ved noget om computere og styre systemer er der ikke den store forskel på om de er blanke i Windows eller Linux.
Stefan Svensson:
Hvad er det for nogle tilpasningsmuligheder du mangler i Windows? Jeg er godt klar over man med Linux har mulighed for at kompile sin egen kernel og lignende ting, men er det en direkte mangel i Windows?
Ja, det er det for mange. Og hvorfor skal en server stå og bruge kræfter på at rendere grafik ? Konfigurér du bare Windows til ikke at starte grafikken og fjern grafik kortet. Se om du kan det.
Og hvad med et ordentligt filsystem ? Prøv at få Windows til at mounte et JFS filsystem. Der er utallige eksempler på at Windows ikke kan tilpasses.
Nicolai Lyster Fersner:
Jeg kan nu bedst lide Windows, da det er meget mere kompatibelt med hardware/software fra starten af,
Det er desværre rigtigt
Shafh:
Altså vis du ønsker at købe et helt nyt computer spil som lige er kommet på gaden. Så er det bare surt for dig. For 95% af alle programmer og spil der købes kan ikke køre i linuz
Mjaa...på www.tuxgames.com kan du købe dig fattig i spil, men hvis du kigger på
http://freshmeat.net/ og
http://sourceforge.org vil du se, at 95% af alle programmer, der kan hentes gratis kører fint på Linux.
A:
Den kan stadig blive stjålet og så er det sikreste den med det login system der er sværest at bryde
Installér harddisken i en anden computer med et installeret OS og tilgå disken derfra. Done.
Den eneste måde at sikre sine data på (i denne henseende) er ved at kryptere hele disken, og her findes der både værktøjer til Windows og Linux. I Linux er de bare installeret pr. default (i mange distributioner).
Jon Krondal Honum:
Jeg vil mene at påstanden om, at Linux er for brugere der programmere (altså programmører), kun gør sig gældende for hobby-programmører, med hang til ikke at bruge Windows
Så du mener, at det kun er amatører, der bruger Linux som platform for udvikling ?
Det tror jeg MANGE professionelle udviklere (deriblandt mig selv) vil blive stødt over.
Jon Krondal Honum:
Desuden findes nogle af de største og bedste udviklingsværktøjer, samt mest anvendte teknologier udelukkende til Windows platformen.
Hvad er de bedste udviklingsværktøjer ?
gcc bliver gang på gang udnævnt til at være den bedste compiler i verden. Og gdb den bedste debugger.
Alle Unix/Linux udviklere jeg kender bruger en blanding af værktøjer:
Én editor til al udvikling (men alle bruger hver deres editor: Vim, Emacs, KDevelop, pico, osv)
Make
gcc
gdb med ddd som grafisk overbygning
sed/awk
Under Windows er det hele tit lagt ind i ét IDE og hver feature er ikke nær så veludviklet som de enkelte programmer er under Linux. Prøv f.eks. under et Windows IDE at finde alle unikke java pakke navne du bruger i din kode.
Under Linux kører jeg:
grep '^import ' `find . -name '*.java'` | sed -e's/.*import *//' -e's/;.*$//' | sort -u