Microsoft vs. Linux

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Syntes lige denne tråd SKULLE oprettes da det bliver diskuteret i stortset alle andre tråde.

Her kommer så lige min mening:

Windows:
Meget brugervenligt i forhold til Linux fx kan du åbne de fleste filer bare ved at dobbeltklikke og der er wizards til "ALT", tilgengæld er det ikke nær så sikkert.

Linux:
Meget sikkert i forhold til windows, men ret ubrugervenligt fx kan det være svært bare at installere et program.
I linux får man også mere kontrol over hardware!

Jeg er ikke alt for klog indenfor Linux/Windows så bare kritiser:)

Syntes lige denne tråd SKULLE oprettes da det bliver diskuteret i stortset alle andre tråde.

Her kommer så lige min mening:

Windows:
Meget brugervenligt i forhold til Linux fx kan du åbne de fleste filer bare ved at dobbeltklikke og der er wizards til "ALT", tilgengæld er det ikke nær så sikkert.

Linux:
Meget sikkert i forhold til windows, men ret ubrugervenligt fx kan det være svært bare at installere et program.
I linux får man også mere kontrol over hardware!

Jeg er ikke alt for klog indenfor Linux/Windows så bare kritiser:)

"Out of the Box" er windows nu mere sikkert end linux... Det hele handler om at sætte det rigtigt op. Derudover vil jeg da også mene at redhat/fedora(/mandrake?) snart er lige så brugervenligt som windows...

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

Jeg syntes, at den store fordel i linux klart skal findes i alle de valg du har. I windows er det hele bare som det er - ingen muligheder for virkeligt at udvikle dit system så det passer præcist til dig. Der er så mange muligheder og valg så det er en ren lyst!

Installation syntes jeg er nemmere på debian med f.eks. apt-get - men kommer an på så meget. Til windows kan du finde alverdens programmer.

Spil-mæssigt er windows stadig foran.. Hvilket wine nu heldigvis kan råde bod på.

Windows er en løsning - Linux er et valg!

"Out of the Box" er windows nu mere sikkert end linux... Det hele handler om at sætte det rigtigt op. Derudover vil jeg da også mene at redhat/fedora(/mandrake?) snart er lige så brugervenligt som windows...

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

Har ikke helt forstand på det, men har selv mandrake og vil klart mene det er svære end mit windows xp!

Har ikke helt forstand på det, men har selv mandrake og vil klart mene det er svære end mit windows xp!

Det er vil det der er det der gør Linux vær at rode med... Windows er for brugeren, som bare vil have noget der virker, mens Linux er for dem, der har lyst til at sætte sig ind ind i deres system, og lære Hvordan og Hvorfor det virker som det gør... Det er grunden til at jeg snart vil køre Linux... Det er sjovt at lære noget om :D ...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Hej,

Her kommer et par windows-synspunkter:

I windows er det hele bare som det er - ingen muligheder for virkeligt at udvikle dit system så det passer præcist til dig. Der er så mange muligheder og valg så det er en ren lyst!

Hvad er det for nogle tilpasningsmuligheder du mangler i Windows? Jeg er godt klar over man med Linux har mulighed for at kompile sin egen kernel og lignende ting, men er det en direkte mangel i Windows?

Windows er for brugeren, som bare vil have noget der virker ...

Forskellen ligger vel i, at efter man har installeret Windows, skal man ikke rode rundt i en kommandoprompt i flere dage for at få grafik-, lyd- og netkort til at virke. Jeg har endnu ikke prøvet en Linux hvor man bare installerede og så virkede det.

...mens Linux er for dem, der har lyst til at sætte sig ind ind i deres system, og lære Hvordan og Hvorfor det virker som det gør...

Jeg kan ikke lige se hvordan man skal kunne lære noget om ens system med linux, som man ikke kan med windows. Man lærer vel i realiteten kun at bruge Linux, ligesom man lærer at bruge windows, der er vel bare tale om at den direkte grænseflade er mere abstrakt i windows i forhold til maskinen det kører på, men det forhindrer da ikke at man kan gå i dybden.

Jeg håber ikke i tager det som personlig kritik, og jeg ville sikkert også have nævnt et gode ting ved Linux hvis jeg selv havde brugt det noget mere.

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk

[Redigeret d. 17/02-04 21:27:46 af Stefan Svensson]

Jeg kan nu bedst lide Windows, da det er meget mere kompatibelt med hardware/software fra starten af, men hvis Linux også var det ville jeg da nok tænke på at skifte mening...

Har du overvejet at prøve en LinuX Live CD Bare for at se hvor vildt linux egentligt er f.eks. KnoppiX kan under opstarten finde næsten alt hardware uden du skal rører en finger, det tager Max 5 min at starte linux op, det kører 100% fra CD'en, det eneste den laver på din harddisk er at tage 200mb til Ramdisk. Men okay jeg har arbejdet lidt med Red hat 5.2 da det kom og føj for den lede jeg kunne ikke engang installere wordperfect.... Linux er syret svært, men det kræver jo bare lidt toldmodighed! Windows er jo standarten idag hvis man havde startet med linux ville det været lettere at forstå linux :) Tror jeg da ??

PS. det skal lige siges at jeg ikke har særgelig stor linux erfaring. Men du kan hente linux Knoppix på http://www.linuxshoppen.dk hvis det har interresse :)

Jeg har ikke linux (men prøver at finde et sted jeg kan downloade det for tiden.

Men en ting ved jeg. Du har ingen mulighed for at få nye spil, programmer osv. ned på din pc vis du laver din pc om til linux fra windows.

Altså vis du ønsker at købe et helt nyt computer spil som lige er kommet på gaden. Så er det bare surt for dig. For 95% af alle programmer og spil der købes kan ikke køre i linuz

---------------------------Theis F. Hinz (Shafh)-----
----------------------------Theisf@stofanet.dk------

I Fight For The FUTUR, ElLEr SåDaN NoGEt...............

Vil nu mene at windows er for brugeren som bare bruger en computer for at bruge den og Linux er til den bruger som fx programmere, vil have det bedste ud af computeren osv.

Sikkerhed? Hvornår er en computer mest sikker? Jaaa når den er koblet fra internettet og ikke får noget fra andre computere + at der er login:) Så kan det jo være lige meget om man vælger MS eller unix platform :p Hehe...

MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

Vil nu mene at windows er for brugeren som bare bruger en computer for at bruge den og Linux er til den bruger som fx programmere, vil have det bedste ud af computeren osv.

Sikkerhed? Hvornår er en computer mest sikker? Jaaa når den er koblet fra internettet og ikke får noget fra andre computere + at der er login:) Så kan det jo være lige meget om man vælger MS eller unix platform :p Hehe...

MxS @ http://mxs.frac.dk
Slamkodning for fred

Den kan stadig blive stjålet og så er det sikreste den med det login system der er sværest at bryde

<< < 12 > >>
t