Hej,
Her kommer et par windows-synspunkter:
I windows er det hele bare som det er - ingen muligheder for virkeligt at udvikle dit system så det passer præcist til dig. Der er så mange muligheder og valg så det er en ren lyst!
Hvad er det for nogle tilpasningsmuligheder du mangler i Windows? Jeg er godt klar over man med Linux har mulighed for at kompile sin egen kernel og lignende ting, men er det en direkte mangel i Windows?
Windows er for brugeren, som bare vil have noget der virker ...
Forskellen ligger vel i, at efter man har installeret Windows, skal man ikke rode rundt i en kommandoprompt i flere dage for at få grafik-, lyd- og netkort til at virke. Jeg har endnu ikke prøvet en Linux hvor man bare installerede og så virkede det.
...mens Linux er for dem, der har lyst til at sætte sig ind ind i deres system, og lære Hvordan og Hvorfor det virker som det gør...
Jeg kan ikke lige se hvordan man skal kunne lære noget om ens system med linux, som man ikke kan med windows. Man lærer vel i realiteten kun at bruge Linux, ligesom man lærer at bruge windows, der er vel bare tale om at den direkte grænseflade er mere abstrakt i windows i forhold til maskinen det kører på, men det forhindrer da ikke at man kan gå i dybden.
Jeg håber ikke i tager det som personlig kritik, og jeg ville sikkert også have nævnt et gode ting ved Linux hvis jeg selv havde brugt det noget mere.
MvH
Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk[Redigeret d. 17/02-04 21:27:46 af Stefan Svensson]