Dell vs. Compaq vs. IBM vs. osv

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Jeg går lidt og tænker på at købe en ny computer, men problemet er hvilket mærke...
Der er mange fordomme overfor ar det er svært at opgradere en dell, og ligeså er der mange fordomme overfor compaq, og IBM er for dyrt..
Så nu vil jeg henvende mig til jer, og spørge hvad i har erfaring med, og sige hvilken mærke der er bedst til prisen...
Den skal være hurtig, og behøver ikke være totalt stabil, eftersom det ikke er en windows update server jeg skal bruge (det kan diskuteres hvor stabile de er)..
Men hva har i slev gode erfaringer med...!?
De(t) mest seriøse svar får self. point...

mvh.

Christian S.
Two things in Life
Girls
Computer

[Redigeret d. 09/02-04 17:44:01 af Christian S.]

11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg går lidt og tænker på at købe en ny computer, men problemet er hvilket mærke...
Der er mange fordomme overfor ar det er svært at opgradere en dell, og ligeså er der mange fordomme overfor compaq, og IBM er for dyrt..
Så nu vil jeg henvende mig til jer, og spørge hvad i har erfaring med, og sige hvilken mærke der er bedst til prisen...
Den skal være hurtig, og behøver ikke være totalt stabil, eftersom det ikke er en windows update server jeg skal bruge (det kan diskuteres hvor stabile de er)..
Men hva har i slev gode erfaringer med...!?
De(t) mest seriøse svar får self. point...

Hvis du vil have en billig PC, så er det en god ide at selv skaffe og sammensætte delene... Har selv lige fået en ny pc, og priser blev kun 2500- kr... Det syntes jeg ikke er for meget for en god computer(Det var så oxo uden skærm, mus, tastatur og højtalere).

Hvis prisen er underorden, så køb en DELL... Har hørt fra mange af mine venner, at de er ret gode...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

lol - i skal lige passe på med om det er billigere selv at samle - er det ikke altid - min købte jeg på tilbud for næsten to år siden og den kunne man ikke samle selv billigere (plus diverse sofware licenser så deeet.....) - jeg vil klart anbefale at samle selv og så købe et kabinet man kan li' og sørge for noget ordentlig køling :)
men dell = blær og kvalitet? <- som sagt tidligere, hvis du har pengene og mangler lysten til selv at samle compen vil jeg nok anbefale at købe en ordentlig dell - ikke noget med en klam celeron cpu (jeg kan ikke li' den - yder ikke nok imo) :)
(min er en 2 GHz p4 (ikke clocked endnu) så den var blandt de hurtigste i sin tid og kan jo stadig følge med uden problemer - god investering jeg gjorde med mine 10k ;))
// I am a geek - i hope ;d

[Redigeret d. 10/02-04 00:36:20 af runix]

http://www.bjtrading.dk/ sælger både færdige pc løsninger, og løse dele. Så kan man selv samle delene, så er der hurtigt mange penge at spare!

Tror jeg vil anbefale Shg.dk A/S... De er MEGET billige, og har en god services... Men lad være med at købe Seagate HDD'er hos dem... Den jeg fik virkede ikke, så jeg måtte af med 15- kr mere bare for at få en Maxtor... Syntes jeg ikke de kunne være bekendt... Ellers er de gode, og har 6 stjerner hos forbrugerombudsmanden...

prd-data.dk sælger også nogen udemærkede færdig-løsninger og deres support har jeg heller aldrig haft problemer med. Dell's maskiner er jeg ikke specielt imponeret af (de kan ikke noget andre ikke kan - hverken ydeles- eller støjmæssigt) og deres support er heller ikke noget at råbe hurra over. Ringer man er man heldig hvis man kommer igennem på under 20 minutter...hos HP er det ligeså slemt. IBM er noget nemmere at komme igennem til.
Ellers går man jo aldrig galt i byen hvis man selv køber løsdelene og samler dem :)

hej

jeg har selv en dell og den syntes jeg ikke der er nogeivejen med, men jeg har så helller ikke skule opdaterer. anyway... jeg ville bare at fujitsu simens er vist de eneste der har en miljø politik, så vidt jeg ved, så det politisk rigtige valg ville være en sådan

adam
Køb en zebra - og kald den plet

Nu kan jeg ikke lige se hvorfor der skulle være et problem i at opgradere en dell eller en compaq maskine. Samme hardware der findes i dem alligevel.

A penny saved, is a penny earned

Jeg plejer at købe de løsdele som jeg gerne vil have til min computer, og sætter det derefter sammen.
Billigere end at betale dell/compaq osv. for deres arbejdstimer, når de skal samle den.

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

Hvis du vil have en billig PC, så er det en god ide at selv skaffe og sammensætte delene... Har selv lige fået en ny pc, og priser blev kun 2500- kr... Det syntes jeg ikke er for meget for en god computer(Det var så oxo uden skærm, mus, tastatur og højtalere).

Det med selv at skaffe og sammensætte delene til en PC er uden tvivl det billligeste. Har selv gjort det...

http://www.bjtrading.dk/ sælger både færdige pc løsninger, og løse dele. Så kan man selv samle delene, så er der hurtigt mange penge at spare!

Tror jeg vil anbefale Shg.dk A/S... De er MEGET billige, og har en god services... Men lad være med at købe Seagate HDD'er hos dem... Den jeg fik virkede ikke, så jeg måtte af med 15- kr mere bare for at få en Maxtor... Syntes jeg ikke de kunne være bekendt... Ellers er de gode, og har 6 stjerner hos forbrugerombudsmanden...

MH.

The-Freak

Jeg er selv IBM bruger, og har været det i adskillige år. Så jeg er rigtig godt tilfreds. Jeg har kun skulle ringe til dem engang for at få hjælp, og der var absolut ingen ventetid. Jeg blev også behandlet godt og professionelt. Til sammenligning har jeg også skulle ringe til HP (idag HP/compaq) og det var rent ud sagt en træls oplevelse, ca 1 times vente og boldkasteri (det der med at man skal ringe til et nyt nummer), og så derefter en bøvet service.

Min erfaring med Compaq er ikke just særlig god. Maskinerne er SERIØST ustabile, og jeg har også oplevet at reetablerings CD'en ikke virkede da der var brug for den. Jeg vil ikke anbefale Compaq eller HP.

Min erfaring med Dell er retsparsom. Vi har dem på det gymnasium jeg går på. de er udstyret med en 1,8ghz processor, alligevel trækker min IBM T30 på 1,6Ghz MAX fra dem. Det er mit indtryk at stabiliteten umiddelbart er i orden.

Jeg er naturligvis også til netparty en gang i mellem. Jeg, som eneste mærkevare bruger over længere tid, er den eneste i gruppen der ALDRIG har haft problemer med computeren. Gør det selv folket længe leve...

Min erfaring med Compaq er ikke just særlig god. Maskinerne er SERIØST ustabile, og jeg har også oplevet at reetablerings CD'en ikke virkede da der var brug for den. Jeg vil ikke anbefale Compaq eller HP.

Et andet problem med HP/Compaq er at de ikke er ret venlige med hensyn til at frigive oplysninger om hvilket MoBo der sidder i ens comp, og derfor er det ikke muligt at at bruge Software såsom MBM5, da den simpelthen ikke kan finde ud af hvad den ska måle på...! En anden ting er deres BIOS... En BIOS i en HP Compaq(Ihvertfald den jeg fik) kan ikke indstilles til ret meget... Du kan IKKE redigere helt almindelige ting, såsom BOOTSEKVENSEN!!!!!!

MH.

The-Freak

Et andet problem med HP/Compaq er at de ikke er ret venlige med hensyn til at frigive oplysninger om hvilket MoBo der sidder i ens comp, og derfor er det ikke muligt at at bruge Software såsom MBM5, da den simpelthen ikke kan finde ud af hvad den ska måle på...! En anden ting er deres BIOS... En BIOS i en HP Compaq(Ihvertfald den jeg fik) kan ikke indstilles til ret meget... Du kan IKKE redigere helt almindelige ting, såsom BOOTSEKVENSEN!!!!!!

MH.

The-Freak

Tak for alle jeres besvarelser, det satte da fat i en god diskussion....
Har nemlig også selv IBM, og den virker også rigtig godt, der er heller ingen problemer...
Men nu vil jeg tjekke med alle jeres links...
Der var desværre ikke særlig mange, der havde besvaret med mulighed for point, så jeg kan kun give til dem der har sat det til...

Mvh.

Christian S.
Two things in Life
Girls
Computer

<< < 12 > >>
t