Javascript i Java foraet?

Tags:    snak

Jeg syntes lige jeg ville inddrage resten af Udviklerens brugere i den religionskrig som kører mellem undertegnede og Jimmi Westerberg...

Diskussionen gør i sin helhed ud på hvorvidt vi skal se igennem fingrene på den konstante strøm af Javascript spørgsmål som pt. rammer Udviklerens Java forum.

Læs diskussionen nedenfor og giv din mening til kende...

Link: http://www.udvikleren.dk/thread.php?f=3&t=99

så du siger at folk der programmere i javascript er useriøse?
Jeg kan stadigvæk ikke se problemet...

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

Det kan godt være, at Javascript-spørgsmålene ikke hører til i javaforaet. Men, hvor skal de så hen?
Jeg kan desuden ikke se hvorfor du behøver at blæse det sådan op. Hvis du er så utilfreds med tingene som de er, så gå til kilden, i dette tilfælde Thomas.

-AH

Nej... tvært imod!

Jeg syntes at Javascript er så vigtigt et område, at det fortjener sig eget forum. Det jeg siger er, at Javascript i Java foraet er med til at skræmme seriøse Java udviklere væk. Jeg har på intet tidspunkt kaldt Javascript udviklere - eller for den sags skyld Javascript - for useriøst. Problemstillingen ville være den samme hvis bordet var vendt.

Det er min holdning at hverken Java eller Javascript folkene kan være tjent med at dele forum.

...især ikke når det ene ikke har noget med det andet at gøre, andet end visse få ligheder i den basale syntaks samt dets navngivning.

Men du må give mig ret i at HTML / CSS foraet er lidt mere velegnet set i lyset af de nære relationer mellem HTML og Javascript. At Netscape folkene så i sin tid valgte at kalde deres browser scripting sprog for Javascript er uheldigt og det ville måske være mere hensigtsmæssigt at navngive sproget ud fra dets standardisere ECMAs dialekt, ECMAScript.

Java og Javascripts syntaks er meget ens, og javascript spørgsmål som beskrives som f.eks. algoritmer synes jeg kan høre under java-forummet, men spørgsmål om hvordan man javascript til popup-vinduer, tekst i browserens status-linie, og andet hvor javascript direkte skiller sig ud ved, at være et script-sprog skal høre hjemme i HTML/CSS.

Jeg siger ikke at sprogene er ens, men de er heller ikke så forskellige at et javascript-spørgsmål straks skal bombes ud af fora'et.

Se her hvor ens sprogene er bygget op : http://www.woodger.ca/bot99.htm

Men der skal nok oprettes et forum til før folk bliver tilfredse, eller der skal tilføjes javascript til HTML / CSS..

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk

Jeg siger ikke at sprogene er ens, men de er heller ikke så forskellige at et javascript-spørgsmål straks skal bombes ud af fora'et.

Det er hermed noteret.

...jeg skal nok prøve at være lidt mere hjælpsom (inden jeg bomber dem ud af fora'et) :o)

:-)
Jeg tror da nok Generelt / Diverse er til eks. Javscript? Der er ihvertfald en (eller flere, kan ikke huske det :)) Javascript artikel, i den kategori.

/* Jeg har den opfattelse at menneske kroppen består af 98% kød og 2% skunk */

Generelt / diverse - kategorien kan sagtens bruges til JavaScript, men problemet er at forklare "nye udviklere" at JavaScript ikke er Java.

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk

:-)
Jeg tror da nok Generelt / Diverse er til eks. Javscript? Der er ihvertfald en (eller flere, kan ikke huske det :)) Javascript artikel, i den kategori.

HTML / CSS fora'et indeholder vist også allerede omkring 3 Javascript artikler.

Godaften...

Dette problem har desværre eksisteret længe, og det er nok svært at gøre noget ved. En start kunne dog være at forsøge at orientere brugerne om at de muligvis er ved at poste et forkert sted, hvilket nu er gjort. Vil man poste i Java foraet, står der en lille notits nederst, der fortæller om det. Håber at det kan hjælpe på problemet.

Jeg kan se at der er en del forskellige holdningerDen officielle holdning fra Udvikleren.dk er meget tæt på den Erik kommer med. JavaScript hører IKKE til i Java foraet, men derimod HTML/CSS, der lige nu er den teknologi der passer bedst. Det er muligt at Clientside scripting får sin egen tech på et tidspunkt. Derudover vil jeg bede jer om at forsøge at holde en pæn tone, når i diskuterer. Dette er lige nu baseret på nogle af de knap så pæne udtalelser som Jimmi er kommet med, men gælder naturligvis alle. At Erik beder en person om at rykke sit spørgsmål til det rigtige forum skal opfattes som en god ting! Der kommer en del nye til her på sitet, og det er utroligt godt at der er nogen af de lidt mere garvede brugere til at hjælpe dem lidt i gang.

Det skal yderligere heller ikke opfattes som en negativ ting at Erik vælger at flytte diskussionen hen hvor den hører hjemme, i stedet for at den skal fortsætte i en tråd der drejer sig om noget helt andet, i et forum der drejer sig om noget helt andet.

Jeg beklager den irritation det har skabt mht. Java/JavaScript, og håber at det bliver bedre nu, uden at vi skal tage mere drastiske metoder i brug :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Jeg synes nu ikke jeg havde en "ikke pæn tone", men jeg mener bare ikke at det burde være så stort et problem. Det hedder jo udvikleren.dk og derfor skal man da hjælpe folk med sine til ikke? Hvorfor så ikke bare give redaktørerne adgang til at de kan flytte tråden hen i et andet forum i stedet for at lade dem brokke sige over at den ligger i java forummet?

Det er jo ikke meget der skal rettes hvis denne funktion skulle implementeres. Du skal bare give din tråd et andet forum id, og så er problemet løst. Derefter kunne der så komme (automatisk) en standard besked fra den redaktør/admin som har flyttet tråden. Dette burde ikke være nødvendigt at være med caps slået til eller noget, bare en mindre notis f.eks: "Din tråd hører ikke til i javaforummet, og er blevet flyttet videre til html/css."

Der blev mit problem ligesom løst.

Og det der med at jeg skrev videre i den forrige tråd, var simpelthen fordi, at din KÆMPE reklame i højre side, gjorde at jeg ikke gad at scrolle ned i dokumentet for at oprette en ny tråd et andet sted (brokbrok).

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

t