IP vs Cookies

Tags:    snak

Jeg skal lave en statistik til min hjemmeside med bla.
unikke brugere i alt
unikke brugere i dag
nye brugere i gag
sidevisninger i alt
sievisninger i dag

for at lave min statistik skal jeg jo finde ud af hvem brugeren er. Hvad re den bedste måde til dette? Det er jo problemer med begge metoder.

- Nogle teleselskaber skifter ip på deres kunder hvert 60 minut (fx TDC og Cybercity) med mindre man selv vælger at have fast ip.
- Man kan slå cookies fra i sin browser.

Jeg tror mest på cookies men er ikke helt sikker
Er der nogle der har en statistik over hvor mange der har slået cookies fra? Kan man i PHP se om brugeren har slået det fra?

Synes nærmere, at du skal overveje hostname vs. cookie. Hostnamet kan du finde ud fra IP, men er mere unikt. Du kan jo også lave en kombination. Du vil aldrig kunne få en 100% troværdig statestik vha. internetprotokollerne, da du ikke har fx MAC-adressen.

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk

Du kan jo dobbelttjekke ved både at gemme en cookie samt gemme ip'en i databasen. Hvis så enten cookien er der eller ip'en findes i databasen kan du se om de har været der før.

Du kan vel tjekke om de har cookies ved at sætte en cookie på en side og se om den så er der ved hjælp af en anden side. Hvis den ikke er, har brugeren slået cookies fra (ved ikke om det virker, det var bare en idé jeg fik).

/Andreas Møgelmose

----
Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway.

MAC-adressen. ???

MAC-adressen. ???

Alle netværksenheder har en unik adresse, som bruges til at finde dem på netværket. Du kan se din egen MAC-adresse (fysiske adresse) ved at skrive 'ipconfig /all' i en dos-boks. Du kan også se de fysiske adresser på de maskiner, som din egen computer har haft direkte kontakt med ved at skrive 'arp -a'.

/data

Men er der ingen der har et tal for hvor mange der har slået cookies fra?

t