En af grundene til at C++ er bedst til at lave spil i er, at man har mulighed for at addressere lageret direkte, vha. pointere.
Der er intet hold i ovenstående. Man har har de samme muligheder for at tilgå hukommelsen i henholdsvis C++ og Delphi (Pascal).
Angående hvilket sprog (C, C++, Delphi) det er bedst at udvikle spil i, så vil jeg udelukke C, idet det ikke er objekt-orienteret og dermed kan føre til mindre pæn kode end C++ og Delphi.
Hvorfor mange mener at C++ er bedst kan skyldes at det er et ældre og mere udbredt sprog end Delphi, hvormed de fleste ekstra biblioteker, fx grafik, typisk vil understøtte C++, mens der ofte skal laves en wrapper for at kunne få det til at virke med Delphi.
I "gamle dage" (læs: et par år tilbage) var der også en betydelig forskel på afviklingshastigheden af henholdsvis C++ og Delphi kode. I dag er denne hastighed dog ikke noget betydelig idet Delphis compiler er blevet modnet/optimeret.
Dertil kommer at Delphi er firma-afhængigt, hvormed fremtiden for Delphi er ganske usikker i tilfælde af at Borland må ned med nakken. [Redigeret d. 15/01-03 14:30:02 af MHA]