Delphi 6 vs Delphi 7

Tags:    snak

Jeg har lige kikket lidt på Delphi 7 Trial... og jeg må ærligtalt sige, FUCK HVOR ER DET DOG GRIMT!! Helt ærligt blå og gule ikoner ? Hvad sker der ? Jeg synes virkelig interfacet et blevet totalt mol-fucked!! Så vil jeg sgu hellere se på det gode gamle klassiske look. En anden ting er at, hvad pokker er der nyt i det ?? Hurra et par nye ubrugelige komponenter.. jubii... Og ellers har jeg ikke bemærket andet end at Object Inspectoren holder øje med de properties som er blevet ændret!

Det undrer mig ikke hvis jeg har overset en masse ting, men mit indtryk af Delphi 7 har da ikke været andet end skuffelse indtil videre... en ting er sikkert, jeg holder mig til 6'eren..

Mark H. Jensen
mouzulu@hotmai.com
www.freewebs.com/mhj/

User
Bruger #55 @ 08.12.02 13:40
Hmm... det med interfacet er vist bare en smags sag, persoligt kunne jeg ikke være mere ligeglad om de er gule eller grønne bare jeg kan se hvad de er til :)
Der er da en del nyheder i delphi7, der er en liste på deres hjemmeside, de fleste nyheder er måske mest de dyre versioner der har fået nogle nye programmer.
Kylix3 følger også med delphi7pro og opefter og det er da værd at tage med :)
Men sådan har det jo været næsten hver gang der er kommet en ny version, små forbedringer og ændringer ikke det helt store.
Jeg har selv skiftet ved hver anden version først 3eren så 5eren og nu 7eren, det er lidt for meget at betale en opgradering hvis man skal gøre det ved hver version.

Hej Mark Jensen,

hmm.. Jeg ville nok ikke vælge Kode editor på dets design, for det er jo trodsalt funktionaliteten det drejer sig om.

Jeg har selv overvejet at skifte til Delphi 7 og har tænkt meget på hvad forskellene er.
Jeg er dog kommet frem til at de største ændringer i Delphi 7 er til internet programmering.
(Hvor man inkluderer brug af port connections og forskellige databaser.)

Så hvis du har en Delphi 6 pro/enterprise, og ikke har det vilde at bruge de nye ting til ser jeg ingen grund til at opgradere. :)

Med venlig hilsen
Ken Christensen

t