Hej
Er der nogen der kan fortælle mig hvad det bedste sprog til at starte med er.
hilsen hans
Delphi... helt klart!!!
Intet kan måle sig med delphi!!!
Hej
Hmmm, så virker det som om at der kæmpes om hvilket sprog er bedst (igen).
Jeg mener at der skal fokuseres på at Hans vil lære at programmere og han vil helst lære det på den nemmeste måde. Derfor syntes jeg ikke at der skal diskuteres hvilket sprog der er bedst men i stedetfor hvilket sprog der er nemmest!
Her vil jeg forslå VB eller Delphi da man kan starte med at lave visuelle apps. med det samme uden en stor videnskablig kunnen. Begge sprog er nemme at gå til og de har begge en god debugger. Hvis man tager prisen for sprogene i betragtning så skal det selvfølgelig være Delphi da det er gratis.
Det skal dog ikke være sådan at Hans ikke lige så godt kunne starte med C/C++ men når han først har lært det ene sprog så kommer de andre meget nemmere. Jeg startede selv med Assembler -> Pascal -> C -> C++ -> VB -> Delphi -> Java -> diverse web-sprog. Jeg mener dog ikke at den vej jeg tog har været den nemmeste men da jeg først havde styr på det ene var resten ganske nemt at lære.
Som sagt så har hvert sprog sin styrke og en dygtig programmør udnytter selvfølgelig disse styrker når det er nødvendigt. Vi har dog nok alle sammen et farvorit sprog og hvis man vil lave et 3D spil så behøver det ikke at være i C/C++ men det kunne lige så godt være Delphi eller Java. Er hastigheden vigtigt så skriv den del i Asm (dog ikke til Java) eller er det vigtig at det skal være cross-platform så brug Java, C, C++ eller Delphi. Skal det være en front-end så brug VB eller Delphi osv. osv.
Hans, hvad end du vælger så bare klø på så skal du nok få det lært (der er masser her på udvikleren som kan hjælpe lige meget hvilket sprog du vælger).
Mvh
Michael.