Bedste start sprog

Tags:    snak

<< < 12 > >>
User
Bruger #930 @ 15.03.02 13:07
Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvad det bedste sprog til at starte med er.

hilsen hans

13 svar postet i denne tråd vises herunder
9 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>Hej

hilsen hans</quote>
Dette er en smags sag, men hvis du hurtigt vil programere vil jeg anbefale dig delpih elelr visual basic

-thomas

User
Bruger #75 @ 15.03.02 21:27
Delphi er rigtig godt, både fordi, at der er meget hjælp og support på nettet til det, og du kan downloade en gratis version af Delphi 6, Delphi 6 Personal, ikke trial eller demo, inde fra Borlands hjemmeside: Borland.com.

Håber at det hjalp.

I øvrigt kan du jo også læse en masse gode start-på-delphi artikler og spørge i delphi-forumet, alt sammen her på udvikleren.dk :-)

Med venlig hilsen

Mikkel Bøg Clemmensen
mt.clemmensen@vip.cybercity.dk

Jeg må nok tilslutte mig og sige at Delphi er det bedste sprog at starte med. Den kan både bruges til begynder-opgaver og dernæst kan det sagtens bruges til store og meget avanceret formål. Delphi kan bruges til at lave Gæt et Til til dit eget nye AvP2, samt alt fra Notepad til Word 2001. Delphi tillader dig også selv at ændre i store dele af programkernen, dog ikke det hele men meget.

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤

<quote>Hej

hilsen hans</quote>

Hej Hans</quote> Jeg er helt enig med de andre om at delphi er det bedste at starte med men hvis du vil lære at programere er det nok en god idé at starte fra bunden med html eller dhtml.. hvis du kan det så er det en god idé at starte med delphi

Hilsen <Kalle>

Hej

hilsen hans

Det kommer an på Smag og behag.
Hvis du har lidt kendskab til Pascal er Delphi nok den bedste løsning,
men hvis det bare er til lidt sjov og ballade og du ikke har noget kendskab så vill ejeg nok starte med Visual Basic.
Problemet med Visual Basic er at du ikke kan prøve det før du køber det..

Ken Christensen
Christensenken@hotmail.com
www.Kenchristensen.tk

Det kommer meget an på hvad du har tænkt dig at lave og hvor seriøs du er.
Hvis det udelukkende er Windows programmering med grafiske brugerflader og database pjat så er Visual Basic sikkert fint nok....Delphi også.

Hvis du vil lave 3D spil eller drivere så betyder hastigheden en hel del og så er C/C++ (måske endda assembly) nok det eneste rigtige men bestemt ikke så begyndervenligt som de andre. Det er også en del mere portabelt end VB og Delphi (f.eks. til Unix eller Mac).

Java programmering foregår på et højere abstraktions niveau end sådan ca. alle andre sprog så det ville også være et godt sted at begynde men Java fortolkes så det er ikke lige så hurtigt som de andre. Derimod kan dit compilede program (i teorien) køre lige så godt på en Windows platform som på Linux/Unix/Mac/BeOS/whatever.

1. Delphi kan også lave CLX (så det kan køre på andre platforme end Windows), der findes enda Delphi til Linux (Kylix).

2. Du kan godt bruge DirectX/Direct3D med Delphi, så det er muligt at lave hurtige 3D-spil, du kan enda gøre det på begynderniveau hvis du bruger komponentpakken DelphiX

Det eneste er så lige, at hvis du vil have arbejde som programmør engang er det nok bedst at vælge C/C++ (da det er det de fleste bruger).

Emil Melgaard
emil.melgaard@private.dk[Redigeret d. 03/01-03 16:33:34 af Emil]

Hej

hilsen hans

Delphi... helt klart!!!

Det er <b>MEGET</b> bedre end VB... :D[Redigeret d. 08/03-03 15:04:21 af ESH]

Hej

hilsen hans

jeg kan anbefalde Python hvis du kan engelsk er det godt men hvis du ikke kan så er der ingen tutorials eller artikler på nettet hjemmeside http://www.python.org/

Hilsen rune b
steiner lige :D

QBasic var hvad jeg startede med og syntes at det er gået meget godt. man kunne jo også overveje *.bat filer!!! :)

Ej, det komme klart an på vilke behov og miljø man arbejder under...

Hej

hilsen hans

Olsen..

Det kommer meget an på hvad du har tænkt dig at lave og hvor seriøs du er.
Hvis det udelukkende er Windows programmering med grafiske brugerflader og database pjat så er Visual Basic sikkert fint nok....Delphi også.

Hvis du vil lave 3D spil eller drivere så betyder hastigheden en hel del og så er C/C++ (måske endda assembly) nok det eneste rigtige men bestemt ikke så begyndervenligt som de andre. Det er også en del mere portabelt end VB og Delphi (f.eks. til Unix eller Mac).

Java programmering foregår på et højere abstraktions niveau end sådan ca. alle andre sprog så det ville også være et godt sted at begynde men Java fortolkes så det er ikke lige så hurtigt som de andre. Derimod kan dit compilede program (i teorien) køre lige så godt på en Windows platform som på Linux/Unix/Mac/BeOS/whatever.

<< < 12 > >>
t