WYSIWYG vs. Håndkode

Tags:    snak

Ok, jeg har tit diskuteret med venner og bekendte om hvad der er bedst at designe hjemmesider med. Håndkodning, eller WYSIWYG programmer. Men vi er aldrig nået frem til en afslutning på den diskution. Personligt synes jeg WYSIWYG editorer er meget nemmere, og overskuelige og hurtigere, mens håndkodning giver et mere "frit" design. Hvad mener i om det?

- Marco

User
Bruger #635 @ 12.02.02 22:01
WYSIWYG fylder for mange <p> tags ind i ens kode.. kan virkelig ikke snuppe det og så formatere det kodet max lamt.. så det er ikke læsbart bagefter..

Humans are slow, inaccurate, and brilliant. Computers are fast, acurrate, and dumb. Together they are unbeatable [Redigeret d. 19/05-03 15:10:26 af Jesper Reenberg]

Jeg kan i hvert fald 75% af koderne

Der er mange ting man ikke kan i et WYSIWUG system

Ok, jeg har tit diskuteret med venner og bekendte om hvad der er bedst at designe hjemmesider med. Håndkodning, eller WYSIWYG programmer. Men vi er aldrig nået frem til en afslutning på den diskution. Personligt synes jeg WYSIWYG editorer er meget nemmere, og overskuelige og hurtigere, mens håndkodning giver et mere "frit" design. Hvad mener i om det?

- Marco

Hvis man kan kode så kod! Man kommer ikke langt i WYSIWYG programmer, det indsætter udnødvendig kode og det hjælper ikke ret meget efter min mening, så folk derude som kan kode kod! Måske kræver det mere at lave en side i kode, men den bliver altså også pænere.

Mvh
Kaare

Jeg foretrækker at kode det hele selv. Der var engang hvor jeg brugte WYSIWYG-programmer (fx FrontPage Express), men jeg fandt hurtigt ud af, at det forhindrede mig i selv at bestemme alt. Desuden er der mange af den slags programmer der laver fejl i HTML-kodningen (check med validator.w3.org). Da det havde irriteret mig længe nok (ca et par måneder) besluttede jeg mig for at lære HTML. Siden da har jeg også lært PHP og en anelse JavaScript, og alt i alt giver det nogle rimelig fede muligheder, i modsætning til WYSIWYG hvor du er låst fast i programmets muligheder.

// Imagination is more important than knowledge=>Albert Einstein

Grunden til at WYSIWYG er skod er at koden der kommer ud af det tit er så roddet og fuld af fejl og ekstra unødvendig kode at den fylder 3 gange så meget som hvis du bare gik til den i notepad.

Desuden synes jeg heller ikke man kan kalde sig "web programmør" eller noget i den retning hvis man blot brugere et WYSIWYG program...
-
neuroman? det' da mig :D
Aloha - Er du fresh???

Hvis man vil kode særiøst skal man kode i hånden. Man får større overblik over hvad man laver, og man får mindre slamkode :)

Helt klart "i hånden". Det giver flere mulighedder og mindre spildkode. Desuden kan man kun bruge scripts hvis man koder i hånden. Det andet er så let at jeg ikke vil kalde det at lave en hjemmeside.

Det er meget nemmere at få hjælp på sider som denne hvis man koder direkte. Jeg kan personligt ikke fordrage spørgsmål fx om "hvordan flytter man en SmartBox". Det er der ikke noget er hedder!!! Jo, måske i et enkelt program men det er ikke alle der har dette program. Hvis man koder direkte kan man forstå hinanden selvom man bruger forskellige editors.

Jo mere en side omformes før den vises jo ringere bliver den. Forskellige sprog kan forskellige ting. Man kan ikke altid oversætte "direkte" og der vil forekomme forskellighedder. Det mest optimale er at sidde og skrive 1 og 0 men det er svært. Man må finde ud af hvor langt ned i rækken af sprog man vil gå, men i internet, hvor HTML er det simpleste man kan skrive direkte i, mener jeg at det er det man skal gøre da det ikke er så svært. At der er ingen der kan over 50 % af koderne er jeg helt uenig i.

Min fremgangsmåde har altid været at starte med WYSIWYG programmer, og derefter smide de forskellige PHP koder ind via notepad eller editplus, som jeg selv bruger.
Det fungere egentlig meget godt syns jeg selv

WYSIWYG laver lorte PHP...

t