Hvorfor vælge ASP ???

Tags:    snak

User
Bruger #31 @ 16.11.01 19:43
Hvorfor skulle man vælge ASP ???
Jeg har ikke set en side med ASP der ikke har haft fejl, selv på microsoft.com's hjemmeside!
Med PHP har jeg kun set fejl på ww.f2s.com's server da folk (niller!!!) "glemmer" at indsætte kommandoen: MySQL_close();
Er der nogen der kan forklare mig hvorfor vælger ASP ???

SVAR MIG ;)

User
Bruger #552 @ 18.11.01 11:12
<quote>Hvorfor skulle man vælge ASP ???
Jeg har ikke set en side med ASP der ikke har haft fejl, selv på microsoft.com's hjemmeside!
Med PHP har jeg kun set fejl på ww.f2s.com's server da folk (niller!!!) "glemmer" at indsætte kommandoen: MySQL_close();

SVAR MIG ;)</quote>

Hvorfor vælge ASP.

ASP er den førende teknologi på nettet, det er dynamisk at arbejde med og det kan kodes i flere sprog og du har derfor mulighed for benytte mange forskellige ting med mange forskellige sprog såsom JScript, JavaScript, VBScript, PerlScript og så videre!

PHP er ligså dynamisk, men er et udelukket programmerings sprog hvorimod ASP bare er en "oversætter" og det har også et framework bygget opå omkring sig slev hvilket PHP heller ikke har!

Det er noget vrøvl at sige at der er fejl på alle ASP sider, og ingen PHP sider, jeg kan sagtens få udvikleren.dk's forum til vise en fejl meddelse (np).
måden du skriver koden på er stort set den samme, og det er ikke svært!

Jeg er ved at lære PHP og har stor glæde af det!
Der er for mange udviklere der hopper på den ene båd uden at se hvad der er på de andre!
man skal som udvikler ikke kun gå op i en teknologi da nettet består af mange forskellige!

Just My 5 Cents!

Ps. Hold du hellere øje med ASP.NET..!

User
Bruger #31 @ 18.11.01 14:42
<quote>
Hvorfor vælge ASP.

ASP er den førende teknologi på nettet, det er dynamisk at arbejde med og det kan kodes i flere sprog og du har derfor mulighed for benytte mange forskellige ting med mange forskellige sprog såsom JScript, JavaScript, VBScript, PerlScript og så videre!
</quote>
Hvor har du det fra ???
Af hvad jeg kan se på http://www.netcraft.com så er der over 59% der bruger Apache webserveren, og mig bekendt så kan man ikke bruge ASP stabilt på en apche server, eller er det bare mig!?!

<quote>
PHP er ligså dynamisk, men er et udelukket programmerings sprog hvorimod ASP bare er en "oversætter" og det har også et framework bygget opå omkring sig slev hvilket PHP heller ikke har!
</quote>
Det kan godt være, det skal jeg ikke kun sige.

<quote>
Det er noget vrøvl at sige at der er fejl på alle ASP sider, og ingen PHP sider, jeg kan sagtens få udvikleren.dk's forum til vise en fejl meddelse (np).
</quote>
Jeg synes ASP er skide svært, men det er nok fordi jeg kun rigtig har gidet et web-sprog af gangen, men Hvordan vil du lave en fejl i Udvikleren.dk's forum? De eneste gange jeg har set fejl er når der er for mange MySQL connections, men er det også bare mig?
http://www.chart.dk har jeg set fejl være 3. dag og 7 gange på http://microsoft.dk's hjemmeside kun en gang har jeg ikke set en fejl på ASP sider, når jeg har siddet og surfede rundt, men det er nok kun mig der har prøvet det............, eller hvad!?!

<quote>
Der er for mange udviklere der hopper på den ene båd uden at se hvad der er på de andre!
man skal som udvikler ikke kun gå op i en teknologi da nettet består af mange forskellige!
</qoute>
Det er da godt du kommer på den førende server-side :P
Tja, man tager hvad man synes er mest stabil, og nemt, og hvad man kan lærer hurtigst.

<qoute>
Just My 5 Cents!

</quote>
Hvorfor skulle jeg det ???
Jeg bruger http://www.chart.dk og http://www.microsoft.dk til at finde opdateringer og sådan, så hvorfor skulle jeg tjekke ASP.net !?!

Responed eller er du en kylling ;)

User
Bruger #552 @ 20.11.01 09:27
<quote>
Hvorfor vælge ASP.

Hvor har du det fra ???
Af hvad jeg kan se på http://www.netcraft.com så er der over 59% der bruger Apache webserveren, og mig bekendt så kan man ikke bruge ASP stabilt på en apche server, eller er det bare mig!?!

Det kan godt være, det skal jeg ikke kun sige.

Jeg synes ASP er skide svært, men det er nok fordi jeg kun rigtig har gidet et web-sprog af gangen, men Hvordan vil du lave en fejl i Udvikleren.dk's forum? De eneste gange jeg har set fejl er når der er for mange MySQL connections, men er det også bare mig?
http://www.chart.dk har jeg set fejl være 3. dag og 7 gange på http://microsoft.dk's hjemmeside kun en gang har jeg ikke set en fejl på ASP sider, når jeg har siddet og surfede rundt, men det er nok kun mig der har prøvet det............, eller hvad!?!

</qoute>
Det er da godt du kommer på den førende server-side :P
Tja, man tager hvad man synes er mest stabil, og nemt, og hvad man kan lærer hurtigst.

<qoute>
Just My 5 Cents!

Hvorfor skulle jeg det ???
Jeg bruger http://www.chart.dk og http://www.microsoft.dk til at finde opdateringer og sådan, så hvorfor skulle jeg tjekke ASP.net !?!

Responed eller er du en kylling ;)
</quote>

Hej!

Jeg synes ikke rigtig vi kom videre i debatten om hvad der er bedst!
jeg vil give dig ret i at ASP "burde" køre på en IIS server og ikke en Apache
men det kan lade sig gøre hvis det er sat ordenligt op, nok om det!

ASP.NET er ikke et website :-)
ASP.NET er en helt ny teknologi, og hvis du ikke har hørt om det, så er det vidst på tide
du får læst om det hvis du vil sikre din fremtid inden for webbet.

kan du måske hjælpe mig med at sætte PHP op på en IIS server???

Vi snakkes!

Har du nogensinde set noget der udviklet af Microsoft der ikke er fejl i ? :)[Redigeret d. 25/03-02 19:36:06 af Mark H. Jensen]

Denne debat er næsten den samme, som skal jeg programmere i vis basik eller i vis C++. Grundsatmmen i asp er jo basik, hvor grund-sproget i PHP er C. Dette sætter dagsordenen omkring hvilket sprog der skal vælges. Altså hvilke programmeringssprog kan du i forvejen.

En store fordele ved PHP er at dette sprog er gratis.

En stor fordel ved asp er at sproget kan skrives i vis studio og flere ms-programmer til dette. asp har også adgang til diverse komponter af MS, hvike PHP ikke har.

PHP er nemmere at programmere i tilfælde hvor man skal have adgang til databaser, men det er nok blot en vane sag.

Hælder selv mest til PHP, da jeg har programmeret i C++.

MVH
Janus

P.s Håber der er nogen der kan finde noget være sluder i min tekst, sådan at I kan bevise overfor jere selv at I burde bruge mere tid på at programemre end blot denne debat.

SVAR MIG ;)

De fejl du henviser til på MS's side er jo 404's og javascript fejl...

Mvh,

Thomas Nielsen

User
Bruger #29 @ 18.10.02 21:46
Den 16-11-01 19:43 skrev Mads Madsen aka: ZephidZebra følgende:
-----------------------------------------------------------------------------

SVAR MIG ;)
-----------------------------------------------------------------------------

Jeg synes det er latterligt at du vælger dit sprog ud fra hvor mange sider du har set med fejl på. Stabilitet er vigtig, men det er ikke måden at "undersøge" den på.

Efter egen, samt mange andres, erfaring så kan en win2k/asp og en php/Linux løsning være lige så stabile. Det du hellere skal kigge på er hvordan dit "site" skal laves. Det er muligt at lave så gode web applikationer i ASP/SQL Server og i PHP/MySQL - det kommer dog an på hvordan systemet er sat op. Begge sprog er gode og gennemarbejdede, men da du kan det samme med begge er det en smagssag. Jeg har selv skiftet fra ASP til PHP pga. af prisen - ASP/SQL Server er en utrolig dyr løsning i forhold til en tilsvarende løsning lavet med PHP/MySQL. Det synes jeg er et meget bedre argument for at vælge et sprog ud fra.

...og så skal vi vist ikke glemme alle de sikkerhedshuller der er i IIS fremfor Apache!

...og så skal vi vist ikke glemme alle de sikkerhedshuller der er i IIS fremfor Apache!

Jeg er helt enig!
Jeg tror problemet ligger i at IIS og ASP er mere ude i lyset pga. at Microsoft er et stort firma og derfor er mere udsat for kritik.

Mht. web servere tror jeg ikke at der er så stor en forskel på dem udover hvilke teknologier de understøtter. Jeg tror mere at det afhænger af administratorens viden om web serveren.

Det passer simpelthen ikke at der er flere fejl på ASP sider end på f.eks. PHP sider. Fejl på ASP og PHP sider stammer først og fremmest fra programmørens uvidenhed/glemsomhed.
Jeg læste engang en artikel om debugging hvor der stod at en professionel programmør i gennemsnit laver imellem 5 og 10 procent fejlkode i løbet af et udviklingsforløb. Og at det gælder for alle programmeringssprog. De fleste fejl bliver som regel hurtigt rettet ved hjælp af debugging og beta testning, men det hænder dog at nogle "få" fejl slipper igennem nåleøjet og derfor bliver de først opdaget efter at programmet er taget i brug.
Jeg tror bare at folk skal bruge det programmeringssprog de finder nemmest. I stedet for at skændes om hvilket der er bedst.
Jeg vil varmt anbefale både at asp og php programmører tager et kig på det "nye" .Net framework. .Net frameworket hjælper til med at binde de forskellige sprog sammen så folk med forskellig programmerings-baggrund kan arbejde sammen på det samme projekt. For php(c#) programmører bliver der nok et større indlæringskurve end for asp(vb.net)programmører men det er det hele værd.

Med venlig hilsen
Johannes Hansen

PS: Jeg ved godt at dette indlæg er ultra gammelt men jeg faldt lige over det og kunne ikke lade være med at skrive min mening.

t