JACOB!!!!!!!!!
Helt fantastisk godt sagt. Jeg bakker dig op 100%. Jeg er selv Basic programmør, men arbejder gerne med andre sprog, når opgaven kræver det. Jeg finder VB lidt begrænset til tider, men det er yderst sjældent.
Jeg er ikke VB fanatiker, men jeg elsker Basic sproget inderligt. Jeg tror, mange synes at andre sprog er noget gylle, bare fordi de finder det indviklet eller svært at forstå. Når de så ser i øjnene, at de ikke fatter en meter, bli'r de fornærmede og tænker "lortesprog".
C++ er da meget cool, men Basic er behageligere. Pascal er lidt omstændeligt, men også ret cool. Assembly har kun en god side: POWER!
VB er som en maskot der er bygget til at være simpel, lige til og fiks. Så fandt man ud af at du kunne være fedt hvis den også havde en kanon på taget, så begyndte mand at synes at larveføder kunne være fedt, nu hvor den alligevel havde en kanon på taget ..
Til sidste ender man med et sprog der kan en masse, men slet ikke er bygget til det. VB's syntax direkte stinker i forhold til stort set alle sprog på nær LISP, prolog og andre eksotiske sprog.
Det folk burde indse er at det ikke er religion, og man skal anvende det værktøj der virker bedst. VB er nogengang bedst og andre gange ikke. Personlig fik jeg et chock da jeg engang lavede en multimedie cd for et firma jeg arbejde i, hvorefter en tilfældig test på en windows 95 maskine viste det ikke virkede fordi den manglede et halv hundrede dll filer .. som man altså ikke bare lige kan smide ind når den skal autostart (cd'en .. ) ..
Derfor tog jeg min gamle trofaste følgesvend frem, Pascal, som idag kendes mere som delphi. Pascal har en glimrende ren syntax, har samtlige faciliteter som VB har, er hurtigere og lavere STANDALONE filer - altid .. Jeg vil til ethvert formål anvende delphi fremfor VB, også af rent faglige grunde. VB's syntax er så amatør agtig og så langt fra andre sprog at man kun kan blive 'forgiftet' af at bruge det. Har selv brugt ASP og VB i længere tid, verden blev bedre det sekundt jeg fandt PHP .. heheh
:o) Kul på debatten .. men seriøst. Delphi er hellere ikke frelsen. C er glimrende til systemprogrammering (specielt unix systemer), C++ er glimrende til spil programmering og så fremdeles .. ej at forglemme java, som nok er det smukkeste og mest rene OOP sprog. Inden nogen flamer mig med hastigheden af java, så synes jeg i skulle check jeres VM opsætning og sætte den til at køre som server med en ordenlig memory pool .. så køre servlets fandme stærkt. (den optimere løbende)