<quote>Jeg synes helt klart, at Visual Basic er et super programmeringssprog. Det kan til enhver tid måle sig med HTML, Java, Javascript, og alt det andet skidt. Jeg har aldrig prøvet Delphi, men Jeg er sikker på at Visual Basic er langt bedre. Kongesproget over alle sprog
Mvh Den stolte VB programmør</quote>
Hvad er det for noget fis?!? "VB er bedst..." Det kommer jo helt an på opgaven!!!
VB er udemærket til små programmer og, ja, det er nemt at finde ud af. Jeg prøvede VB på et tidspunkt, og det tog ikke mange minutter før jeg havde mit første program lavet i VB.
Med Delphi får du næsten det samme som med VB. Delphi er dog hurtigere, bedre og så er det en selvstændig application. Det er der ikke tale om med VB. Den skal bruge en masse plugins for at kunne køre. Med delphi får du et program, og skal ikke bruge andet. Det er først når du skal i gang med database, Delphi skal bruge hjælp fra andre programmer og plugins.
Hvis du vil slå Delphi, så skal vi til at snakke om Visual C++. Det er dog noget sværere end Delphi, men her har du til gengæld fuld kontrol. Det er jo heller ikke for ingenting at det meste af verdens software (til windows), er lavet i Visual C++.
Hvis du er MEGA-MUCHO-SUPER-HARD-CORE så kan vi da godt sige at du kun skal programmere assembler (det er sikkert forkert stavet). Så har jeg ikke noget at skulle ha' sagt. Her dør alt andet.
Hvis jeg som en afsluttede konklusion skal sige min mening, så vil jeg mene at VB absolut ikke ligger i toppen af listen over bedste programmeringssprog. Det er virkelig synd for dig at du ikke har prøvet Delphi, for det er helt klart noget at det kraftigste, hurtigste og letteste du finder. Når du så kombinerer Delphi og assembler, så er du virkelig på rette vej!
Go fornøjelse med Delphi! You'll love it!