Det bedste sprog

Tags:    snak

Hvilket sprog er egentlig det "bedste"? Jeg mener, hvad er bedst til hvad? Jeg arbejder selv i Delphi og synes det er godt at lave arbejdsrelaterede programmer i, men jeg har også hørt at C/C++ skulle være godt at lave spil i. Desuden, hvad er forskellen på sprogene?
- Det var en ordentlig bunke på en gang, håber nogle giver kommentarer!

Mvh. /Martin

45 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Derudover er har en anden forskel sprogenes størrelse og hvordan man definerer forskellige former for handlinger, osv. Angående hvad de kan udrette er der ikke nogen væsentlig forskel! Jeg ved hvad jeg snakker om, hvis I ikke tror at Delphi er ligeså godt som C++ til spil pog at engines ikke har den suveræne indflydelse, så check www.morfit.com!!

<B> JEG HAR INGEN MENING, BEKLAGER! :) </b>

User
Bruger #386 @ 05.02.02 10:13
<quote>Derudover er har en anden forskel sprogenes størrelse og hvordan man definerer forskellige former for handlinger, osv. Angående hvad de kan udrette er der ikke nogen væsentlig forskel! Jeg ved hvad jeg snakker om, hvis I ikke tror at Delphi er ligeså godt som C++ til spil pog at engines ikke har den suveræne indflydelse, så check www.morfit.com!!</quote>

Mark, du slår mig som en 13-årig der for alt i verden vil være den vigtigste ... "Uuuh, my word is final, uhuuuu".

*LOL*

Derudover, så synes jeg det er kanon at Morfit går så langt for at deres engine skal kunne bruges i de fleste sprog.

Men, når alt kommer til alt, så er C/C++ langt de fleste spil-programmørers foretrukne sprog. Og det er også hvad langt de fleste SDK's er rettet mod, hvad spil angår. Og faktisk også en del applikationer.

Jacob

Jacob du burde overveje at denne diskution egner sig til 13-årige. Men ja jeg har et instink der siger til mig at tingene skal overstås før jeg begynder på noget nyt, det kan jeg på overfladen ikke se noget negativt i. GNU!

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤

User
Bruger #806 @ 14.02.02 15:15
Skal i genere 13 årige?

MVH N-link.

User
Bruger #386 @ 19.02.02 11:07
<quote>Jacob du burde overveje at denne diskution egner sig til 13-årige. Men ja jeg har et instink der siger til mig at tingene skal overstås før jeg begynder på noget nyt, det kan jeg på overfladen ikke se noget negativt i. GNU!</quote>

Fordi, i en diskussion så åben som denne egentlig er, ER der ikke noget final word... Det er der måske for dig, men hvad der er rigtigt for dig, er det ikke nødvendigvis for andre. Bl.a. for mig ;o)
Derfor kan du ikke bare "afslutte" det her. For der er ikke nogen egentlig afslutning, andet end at den enkelte person kan vælge at lufte sine synspunkter, og derefter "afslutte" diskussionen for deres vedkommende ved ikke længere at deltage i den.

Men som spørgsmålet er, er der ikke noget definitivt sandt svar...

Microsoft's windows er en blanding af mange forskellige programeringssprog.
Booten og scandi´sk er sikkert lavet i assambler. Så har de lavet meget i c++, primært er alle store microsoft programmer c++ eller assambler. Til de mindre programmer, er de lavet i VB. Måske calculatoren eller paint. Jeg tvivler meget på at de har brugt pascal.

Jakob >> Desuden har jeg på noget tidspunkt sagt at jeg ville afslutte denne diskussion. Jeg fortsætter da gerne med at diskutere med dig. Jeg prøver bare på at forklare folk (det er det denne side går ud på tror jeg nok) at Delphi sagtens kab lave spil og den sagtens kan lave gode spil og det ikke er sproget men engines det hele kommer an på. Folk kunne fx begynde at tro at hvis de programmerer i Delphi så kan de kun lave spil i 16-bit farver og med C++ i 32-bit farver. Men netop for at påpege at dette ikke er tilfældet skrev jeg at det er engines der "bestemmer" om ydelsen skal være 16- eller 32-bit farver. Bare som et eksempel

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤[Redigeret d. 25/03-02 19:34:28 af Mark H. Jensen]

[Redigeret d. 25/03-02 19:34:07 af Mark H. Jensen]

Microsoft's windows er en blanding af mange forskellige programeringssprog.
Booten og scandi´sk er sikkert lavet i assambler. Så har de lavet meget i c++, primært er alle store microsoft programmer c++ eller assambler. Til de mindre programmer, er de lavet i VB. Måske calculatoren eller paint. Jeg tvivler meget på at de har brugt pascal.

Jeg vil mene at Pascal er godt nok og jeg kunne lave en lommeregner på mindre end 5 minutter i Delphi.

Og arbejder du måske i Microsoft.....?

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com

t