Tags:
snak
Hvilket sprog er egentlig det "bedste"? Jeg mener, hvad er bedst til hvad? Jeg arbejder selv i Delphi og synes det er godt at lave arbejdsrelaterede programmer i, men jeg har også hørt at C/C++ skulle være godt at lave spil i. Desuden, hvad er forskellen på sprogene?
- Det var en ordentlig bunke på en gang, håber nogle giver kommentarer!
Mvh. /Martin
45 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
0
<quote>Det med at C++ er hurtigere end delphi er sludder, nogle af Microsofts nye C++ er compiler kan optimere så programmet bliver hurtigere, men man kan ikke sige generelt at delphi er langsommere end C++.</quote>
En sammenligning af hastigheden mellem Delphi og VC++ kan ses på
http://home.xnet.com/~johnjac/JCEC_Scores_Table.htm. Som det ses er der ikke den store forskel på de to compilere i disse test. Det kan selvfølgelig variere mere i andre tests men jeg vil nu mene at hastigheden kommer mere an på den kode programmøren skriver end på compileren. Hvis der er nogen der er i læse-humør kan en længere sammenligning af Delphi og VC++ læses på
http://home.xnet.com/~johnjac/Delphi%205%20vs%20Visual%20C.htm. Det er såmænd ganske interessant...
0
<quote>Jamen, hva' så med Visual Basic? Er det ikke lidt ligesom Delphi? Er alle Microsoft's programmer skrevet i det?
Mvh. /Martin</quote>
Visual Basic er meget ligesom Delphi, men jeg har den fornæmmelse at Visual Basic mest egner sig for folk, der programmererm hjemme, Delphi kan mere, og er mest for seriøse programmører.
Microsoft har aldrig lavet noget program i VB, og jeg tror ikke at nogle af deres programmører overhovedet kan.
Delphi derimod er lavet i Delphi. Dvs. at Delphi 5 er lavet i Delphi 4.
Truller
0
<quote>
Visual Basic er meget ligesom Delphi, men jeg har den fornæmmelse at Visual Basic mest egner sig for folk, der programmererm hjemme, Delphi kan mere, og er mest for seriøse programmører.
Microsoft har aldrig lavet noget program i VB, og jeg tror ikke at nogle af deres programmører overhovedet kan.
Delphi derimod er lavet i Delphi. Dvs. at Delphi 5 er lavet i Delphi 4.
Truller
</quote>
Spændene indlæg. Her siger du at VB er for hjemme-programmørere, mens Delphi er til seriøse programmører. I en anden tråd (VB Bedst (helt klart)) skriver du at VB er bedre end noget andet. Jeg vil derfor konkludere at du er VB programmør, og at du, på baggrund af ovenstående, anser dig selv for at være en amatør :-)
Hvorfor tror du ikke at nogen af MS's programmører kan lave noget i VB? Du mener måske at de har lavet et sprog, som de ikke selv kan finde ud af at programmere i? Interessant koncept...
/Data
0
Øhhhh, og så er det første Delphi lavet i C++ og så har de oversat hele koden til Pascal, eller hvad ? Det lyder lidt langt ude hvis ud skal spørge mig, og eftersom Borland har lavet ældre C++ programmer end C++ Builder, så lyder det nok som det mest logiske alternativ. Derudover vil jeg sige at både Delphi og C++ styrer, Borland styrer, Microsoft og Basic suck!
0
> Visual Basic er meget ligesom Delphi, men jeg har den fornæmmelse at
> Visual Basic mest egner sig for folk, der programmererm hjemme,
> Delphi kan mere, og er mest for seriøse programmører.
Paa min arbejdsplads bruges en del Visual Basic. Primaert fordi det er hurtigt og nemt at arbejde med. Hvis man saaledes skal lave en del programmer hvor performance maaske ikke er den vigtigste faktor, er Visual Basic ofte et udemaerket alternativ. Det nedsaetter vaesentligt udviklingstiden i forhold til et Visual C++ program (Tro mig, jeg har arbejdet med begge dele). Og selvom C++ giver mange laekre feature til blandt andet hukommelsesstyring, er det ikke altid at den slags er noedvendigt.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
0
<quote>Hvilket sprog er egentlig det "bedste"? Jeg mener, hvad er bedst til hvad? Jeg arbejder selv i Delphi og synes det er godt at lave arbejdsrelaterede programmer i, men jeg har også hørt at C/C++ skulle være godt at lave spil i. Desuden, hvad er forskellen på sprogene?
- Det var en ordentlig bunke på en gang, håber nogle giver kommentarer!
Mvh. /Martin</quote>
Hvilket sprog der er det bedste, kommer an paa mange ting. Blandt andet hvilken type aplikation der skal laves, hvor lang tid man har til at udvikle den, hvad programmoeren er bedst til at programmere i.
Hvis jeg f.eks skulle lave et dybt kompliceret program hvor performance, hukommelsesstyrring og lignende var vigtig (Et 3D-spil f.eks), og jeg havde et halvt aar til at udvikle aplikationen i, ville jeg oejeblikkeligt fare til C++.
Skulle jeg derimod lave et program paa 2 dage der skulle bruges til at registrerer spoergeskemaer i en database, ville jeg uden tvivl gribe Visual Basic.
Skulle jeg lave en applikation der koerer stabilt paa forskellige styresystemer har store dele genbrugelig kode til fremtidige aplikationer, ville jeg bruge Java.
Intet programmeringssprog er bedre en andre, de daekker forskellige behov og nogle er bedst i nogle situationer og andre er bedst i en anden situation.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
0
Det er Klart PHP, der er det bedste
Det RoXaR for haardt
Hvis ikke vi havde PHP fandtes denne side med dette forum ikke
By:
///FrankE
Kasper Friis Christensen
franke@conxion.dk
www.conxion.dk
0
Det er Klart PHP, der er det bedste
Det RoXaR for haardt
Hvis ikke vi havde PHP fandtes denne side med dette forum ikke
By:
///FrankE
Kasper Friis Christensen
franke@conxion.dk
www.conxion.dk
0
<quote>
Hvilket sprog der er det bedste, kommer an paa mange ting. Blandt andet hvilken type aplikation der skal laves, hvor lang tid man har til at udvikle den, hvad programmoeren er bedst til at programmere i.
</quote>
[SNIP]
<quote>
Intet programmeringssprog er bedre en andre, de daekker forskellige behov og nogle er bedst i nogle situationer og andre er bedst i en anden situation.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
</quote>
Nu har jeg lige læst hele denne tråd igennem, og det overstående indlæg er klart det eneste som
giver mening. Man kan nemlig ikke definitivt siger at DET eller DET sprog er det bedste. For det
første er lige netop det spørgsmål 100% afhængigt af øjet der ser. Man vælger et sprog som man
kan lide at arbejde med, og efterhånden kan man ikke forestille sig at arbejde med andre sprog.
Som Lars siger, så vil de fleste seriøse programmører ikke begrænse sig til et enkelt sprog,
da visse opgave er bedre at løse i et andet sprog end de man måske arbejder med til dagligt.
Der blev sagt tidligere at PHP er det bedste fordi ellers ville dette forum og website ikke findes.
Det er noget sludder, der er mange andre former for script sprog som ville gøre dette muligt.
Det kunne for den sags skyld gøres i f.eks. Delphi.
Om noget er PHP dårligere end de fleste fordi PHP ikke kan køres selvstændigt. Man kan meget
med PHP, misforstå mig ikke, men PHP lider under den begrænsning at det er et script-sprog, og
kræver et miljø som en browser for at kunne afvikles. I modsætning til C/C++ og Delphi udviklede
programmer, som når først de er oversat kan afvikles på stort set alle Windows platforme. Begge kan ovenikøbet kompileres og afvikles på Linux platforme, hvis man har en compiler (Delphi/Kylix, Gnu C/C++).
Det var bare det jeg lige vil have trykket af.
Mvh
Thomas
tdue@mail.dk
0
SÅ FAT DET DOG!
Der er ikke noget sprog der er bedre til spil end andre, programmer end andre. Angående spil kommer det fandme an på de engines man benytter, så som grafikmotor, osv. Derudover er den eneste forskel på sprogene hvordan de skrives og så har de vær især et par enkelte fordele, ihvertfald når der snakkes om BASIC, C++ og PASCAL/DELPHI, jeg har prøvet dem alle, SÅ LUK!