>Men delphi er primært beregnet til et program
>med en form, og er derfor bedst til det!
Ja, det er meget nemmere at lave programmer der bruger Windows GUI'et i Delphi, men det gør det da ikke ligefrem´_dårligt_ til programmer der kun behøver eet vindue som opdateres hele tiden.
>C++ er ikke særlig godt andevendlig til programmer med
>en form,
Hmm, hvorfor kalder du det for "en form"? Jeg ville nu bare kalde det for "et vindue".
>men spil der ikek behøver nogen form er den god
>til, i sæt 3d spil er nememre at lave i c++, fordi det ikke
>behøver en form for hvert billede.
Øhm? Mener du at for alle de uhyrlioner af forskellige billeder et 3D spil kan have (det _kan_ lade sig gøre at tælle dem, det er endda en endelig mængde!) at man så skulle lave en ny form og lave et billede på den?? Naah.
Nu er det jo også så rart at der er utroligt mange ting i Windows som Delphi--programmørerne har indkapslet i objekter så de bliver nemmere at tilgå, f.eks. med TCanvas.
For ikke at nævne alle de forskellige DirectX indkapslinger!
>Så hvidt jeg menes kan man godt i delphi fjerne formen,
>men så vil sige at det ikke er delphi men pascal der programeres i!
Man bruger da stadig Delphi som udviklingsmiljø selvom man fjerner alle forms fra projektet, og man skriver da stadig i Object Pascal selvom man har et par forms i sit program. Forskellen på en Delphi form og et normal Windows vindue er at Delphi's form er nemmere at gå til. Ellers er den lig nul.
Niels
http://www.niller.f2s.com/ - always there...
http://g4s.dnsq.org/ - when I'm online!