Tags:
snak
Hej Alle
Jeg er ved at tage min overbygning på DTU som civilingeniør. For tiden har jeg et fag der hedder virksomhedsstart, og vi sidder og undersøger forskellige innovative, smart ord for tiden, forretningsgrundlag. Først og fremmest skal jeg selvfølgelig bruge det her til min uddannelse, men vi bliver opfordret til at løbe med ideen hvis den er god nok, så hvem ved...
Jeg er blevet meget facineret af Google Earth og de muligheder som det tilbyder. Jeg er ved at uddanne mig til projektleder med gennerel produktudvikling som speciale, så jeg har ikke umiddelbart nogen hjemmebane. Så længe det er en fed idé er jeg på.
Programmering er ikke min stærke side og har derfor brug for vejledning. Jeg har ladet mig fortælle at man kan koble sine egne programmer på GE, open source er vist den tekniske term. Er dette sandt? Og helt præcist, hvad er muligt?
Hvis nogen har lyst til en snak og kan hjælpe med lidt information, vil jeg være meget interesseret.
Tak for interessen
Simon CCC
Ingen tvivl om at det er muligt at benytte Google Earth med egne programmer. Kortene og grafikken fra GE kan man tit se i TV2 Nyhederne, og det ser ikke ud til at være det almindelige GE program de bare har brugt...
Men som der står:
"This Software is for non-commercial use only and your rights in the Software
are strictly limited to home, personal or recreational use only by you and not
for the benefit of third parties."
Så du skal have fat i en anden licens, og den er højest sandsynligt ikke gratis... Her må du nok kontakte Google, hvis du er interesseret i en sådan licens.
Jeg har prøvet at kontakte dem. Først telefonisk hvor kun advertising tog imod opkald. En inder gav mig en email, som jeg fik tilbage i hovedet med en besked om at kontakte dem igennem deres hjemmeside. Dér kunne jeg ikke komme igennem, så nu prøver jeg i min egen baghave.
Hvem skal jeg tale med? Man kunne være fristet til at tro at hele verden prøver at ringe til dem, men det kan da ikke passe at det skal være så svært at komme i kontakt med dem.
Surt - det kan jeg ikke hjælpe med.
Ja, det lugter af fisk!
Jeg har talt med én der bruger GE til TV2 Nyhederne, og han sagde at de havde haft lige så store problemer med at komme i kontakt med firmaet. Han sagde at man bare skal blive ved med at sende email til dem, så det vil jeg prøve.
Det skulle være muligt at komme de plugins i som man har lyst, man skal selvfølgelig bare købe en licens af dem hvis man vil bruge det kommercielt.
Tak for snakken!
CCC