JavaScript

Tags:    snak

Ja, jeg har det sidste lange stykke tid (Siden Marts) ikke beskæftiget mig med nogen som helst former for programmering, og jeg må indrømme at jeg kan ikke huske en brik af JavaScript, men, nok om det (Nu kender i grundlaget for mit spørgsmål, så kan jeg jo stille det nu?)

Spørgsmålet er:
Hvordan laver jeg et JavaScript, hvorpå jeg åbner et vindue når jeg klikker på linket, vinduet skal åbnes hvorpå der kun fremgår indholdet af vinduet, og vinduets størrelse skal automatisk tilpasse sig efter størrelsen af indholdet (Hvis der er meget skal der være mulighed for at scrole), og der må ikke være nogen status linje.

Lidt mere struktur over mit problem, mit javascript skal kunne:
Åbne et nyt vindue
Ikke have Status bar
Mulighed for at scrole
Tilpasser vindues størrelsen efter indhold
Kan lukkes ved at trykke på en alm knap eller højre hjørne for oven

Jeg mener ikke der ellers var andet, men, det er vidst osse rigligt?

Jeg har tjekket diverse bøger som jeg har liggene, og syntes ikke lige at jeg kunne finde informationer der kunne løse mit problem.

Mvh. Danni.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja, jeg har det sidste lange stykke tid (Siden Marts) ikke beskæftiget mig med nogen som helst former for programmering, og jeg må indrømme at jeg kan ikke huske en brik af JavaScript, men, nok om det (Nu kender i grundlaget for mit spørgsmål, så kan jeg jo stille det nu?)

Spørgsmålet er:
Hvordan laver jeg et JavaScript, hvorpå jeg åbner et vindue når jeg klikker på linket, vinduet skal åbnes hvorpå der kun fremgår indholdet af vinduet, og vinduets størrelse skal automatisk tilpasse sig efter størrelsen af indholdet (Hvis der er meget skal der være mulighed for at scrole), og der må ikke være nogen status linje.

Lidt mere struktur over mit problem, mit javascript skal kunne:
Åbne et nyt vindue
Ikke have Status bar
Mulighed for at scrole
Tilpasser vindues størrelsen efter indhold
Kan lukkes ved at trykke på en alm knap eller højre hjørne for oven

Jeg mener ikke der ellers var andet, men, det er vidst osse rigligt?

Jeg har tjekket diverse bøger som jeg har liggene, og syntes ikke lige at jeg kunne finde informationer der kunne løse mit problem.

Mvh. Danni.

Jeg har det her. skal måske tilpasset til dig lidt men håber det kan bruges.
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
Msn: K_r0y@hotmail.com
-- Problemer er til for at blive løst :) --

[Redigeret d. 02/09-05 11:27:38 af Christian Bekker .A]

Jeg har det her. skal måske tilpasset til dig lidt men håber det kan bruges.
Fold kodeboks ind/udKode 

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
Msn: K_r0y@hotmail.com
-- Problemer er til for at blive løst :) --

[Redigeret d. 02/09-05 11:27:38 af Christian Bekker .A]

Måske lyder det lidt dumt, men, hvor sætter jeg destations navnet ind henne?
Altså, jeg har test.php som skal åbnes i det nye vindue, hvor fortæller jeg scriptet at det skal åbne den side?

Mvh. Danni.

Jeg har forsøgt nogle gange nu, og jeg kan bare ikke få det til at virke, det irritere mig at jeg ikke lige kan komme frem til hvordan jeg får det til at virke :(

t