Tags:
snak
Hvem kender nogle gode edutainment-firmaer? (læringsspil)
Hvad skal man kunne for at blive ansat som spiludvikler?
Kan man være konsulent e.l. for sådan et firma (kender du nogen?)
Tråd 1.0, som jeg kom til at lukke ved at uddele pointene (sry, jeg er helt ny her), var som følger:
>Jeg er interesseret i at udvikle computerspil til >matematikundervisning på forskellige niveauer.
>Jeg har 4 års erfaring som gymnasielærer og er cand.scient i >matematik. Desuden har jeg noget programmeringserfaring.
>Er der nogen af jer, der ved, hvad der kræves for at blive >spiludvikler? Eller måske nogle, der har en kontakt til et firma????
>I første omgang søger jeg mest information, og evt. en >konsulent-/deltids-/oplærings-/fritidsstilling.
>På forhånd tak.
Jeg er blevet henvist til gamedev.net (tak for det), evt. kurser på DTU, Eidos, IO, Mediamobsters og ITE.
Desuden er der blevet skrevet om grafik API - men det interesserer mig nu ikke så meget, for jeg havde planer om at få andre (bedre) til at lave grafik, lyd osv.
Det, jeg gerne vil bidrage med, er: interessant(!) matematik, pædagogik, spilideer, teoretisk og praktisk spilerfaring og måske noget programmering (jeg har taget Dat0 på KU).
2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
0
Jeg kender ikke nogen firmaer der udvikler edutainment. Markedet er vist ret lille.
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at lave enkelt spil, gerne et hvor der er lagt mere vægt på pædagogikken og matematikken end grafikken. Med det under armen kan du prøve at henvende dig til firmaer og sælge spillet og/eller dig selv.
Skulle det knibe med grafikken er jeg ret sikker på at du kan få nogen til at lave den del.
0
Jeg tror vejen frem, er at prøve sig frem... hvis man kan flække et par spil sammen der kan illustrere hvor man vil hen ad så kan man sikkert godt opnå finansiering, enten direkte hos skolerne (og så lade rygtet drive værket :-) ). Alternativt er at tage et par skoler med på ideen, lave en udviklingsgruppe, designe nogle "gameplays" (hvordan skal spillet laves, hvad skal det indeholde osv) herefter kan man måske alliere sig med nogle udviklere. Jeg tror bare at de fleste udviklere (sådan er jeg selv) er bange for at tage en opgave der ikke er fast defineret, for det kan hurtigt løbe løbsk. Min erfaring siger at man starter ud med et dårligt produkt (eller middel) så får man en masse input fra markedet (her kunne i måske skyde genvej, ved at slå jer flere sammen) og herefter lave et par oplæg til nogle spil der kunne være mulige at tage med i undervisningen (kom lige i tanke om at det naturligvis skal være mobil spil, hehe, det er jo det de unge vil ha' nu om dage: gratis sms, hjørnesofaer og vodkaklovne) :-)
Det gode er at, som Bertel siger, der ikke rigtigt er noget marked der har styr på det her, så i kan ikke lave noget galt, i begyndelsen er det hele en læreproces, hvor der skal være plads til udvikling, såvel af produktet som af principperne bag undervisningen/indlæringen. Mit råd er umiddelbart:
* Find ud af hvad i vil lave.
* Find jeres målgruppe(r)
* Få etableret en ERFA gruppe (ERFA = erfaring) som kan give input til spillet, samt hvor de ser det passe ind, man er tilbøjelig til at stirre sig blind på det når man selv har "opdigtet" det.
* Find ud af om det er muligt at komme af med spillet efterfølgende (er der et marked)
* Hvis planen er realistisk så prøv at lave en prototype :-)
(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto