Aktuelle playliste på Skyradio via SMS

Tags:    snak

Hejsa..

Ja, jeg er ked af det, men nu er jeg gået amok med mit SMS flip. Jeg er igang med at skrive en serie scripts til at teste et SMS system. Håber ikke jeg er for belastende.

Hvis man sender en SMS med indholdet SKY til 29644997, får man Skyradios aktuelle playliste retur.

Det koster ikke noget udover normal SMS takst på den SMS du sender med SKY som indhold.

Mvh Mads

Hej Mads,

Af ren og skær nysgerrighed: Hvad bruger du til at modtage disse SMS'er med? :)
Jeg går ud fra at det ikke er din egen mobiltelefon de bipper ind på, hvorefter du manuelt sender listen :P

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Af ren og skær nysgerrighed: Hvad bruger du til at modtage disse SMS'er med? :)
Jeg går ud fra at det ikke er din egen mobiltelefon de bipper ind på, hvorefter du manuelt sender listen :P

Ja, det er stort set rigtigt.. Beskederne kommer ind på en GSM terminal og læses ud af et stykke software (SMS in a box), som router beskederne videre til en Web Service, som så igen parser for keywords og den slags.

Derefter kaldes et script, som læser følgende URL og trækker playlisten ud:
http://www.skyradio.dk/Playlist.aspx

Playlisten sendes så tilbage via en SMS gateway.

Mvh Mads

Okay :). Er det din gateway og din GSM terminal? Hvad koster den slags i grunden, og hvilke muligheder giver det? Sorry for alle spørgsmålene, men jeg finder den slags interessant :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

[Redigeret d. 01/07-05 14:31:45 af Kasper (TSW)]

Okay :). Er det din gateway og din GSM terminal? Hvad koster den slags i grunden, og hvilke muligheder giver det? Sorry for alle spørgsmålene, men jeg finder den slags interessant :)

Jeg finder det også interessant, så spørg du bare løs. :)

Ja, det er mit udstyr, men man kan også bare bruge en almindelig mobiltelefon (de fleste burde være understøttede bortset fra nogle af de billigere Nokia telefoner). Så egentlig skal man bare bruge en eller anden form for SIM kort og en telefon. Derudover er der naturligvis softwaren, som skal håndtere beskederne.

Det giver alle de muligheder for SMS services du kan forestille dig. Eksempelvis skrev jeg et lille script igår, som trækker midi filer ud af emails og pusher dem til en mobiltelefon (send en midi til bionic@warpmail.net med destinationsnummeret (inklusiv landekoden) som subject).

Mvh Mads

[Redigeret d. 01/07-05 15:01:06 af mads]

t