iBar - kommentarer, tak :)

Tags:    snak

Hey udviklere,

Jeg har arbejdet lidt på et nyt program, som jeg godt kunne tænke mig at få lidt feedback på. Det er måske i virkeligheden rettet mere mod "almindelige mennesker" end hardcore udviklere, men konstruktiv kritik (og måske også lidt ros?) kan man jo altid bruge! Jeg tillader mig at henvise til www.tsw.dk, hvor jeg i går postede en masse information og en bunke screenshots. Lad mig endelig høre hvad i synes, samt hvis i har forslag, spørgsmål eller lignende :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er normalt meget imod at have en masse lort stående på skrivebordet som i forvejen er fyldt af en bunke lort som består af ting man har downloadet og ikke lige har gidet at flytte og en masse andre filer. Men jeg må sige at programmet er meget kompakt og derfor ville jeg hvertfald ikke blive irriteret af at have det stående.
Når nu du skriver at man kan få den til at smelte sammen med skrivebordet er det så fordi programmet bliver transparent eller vælger man bare en farve? For hvis man havde en baggrund med f.eks. et landskab vil det nok være svært at finde en enkelt farve der falder ind med resten af billedet :P.
En anden ting der måske ville være smart er hvis man kunne tilføje bookmarks til de hjemmesider man ofte besøger og måske dokumenter man tit bruger. Men alt i alt ser det godt ud!

Edit: lige en ting mere. Jeg har i forevejen en denne computer-bar i toppen af skærmen men alle drev fra denne computer. Den som er bygget ind i windows. Hvordan ville iBar ligge i forhold til den?? Eller er det ikke noget du har testet?

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ U? P L+ E? W++ N? o? K- w
O? M? V? PS PE? Y? PGP++ t 5? X+ R tv+ b+ DI? D+
G e-- h! !r y--
------END GEEK CODE BLOCK------

[Redigeret d. 24/06-05 17:44:42 af Jonas (Decko)]

Hey udviklere,

Jeg har arbejdet lidt på et nyt program, som jeg godt kunne tænke mig at få lidt feedback på. Det er måske i virkeligheden rettet mere mod "almindelige mennesker" end hardcore udviklere, men konstruktiv kritik (og måske også lidt ros?) kan man jo altid bruge! Jeg tillader mig at henvise til www.tsw.dk, hvor jeg i går postede en masse information og en bunke screenshots. Lad mig endelig høre hvad i synes, samt hvis i har forslag, spørgsmål eller lignende :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Hej

Ja det program ser total godt ud. Glæder mig allerede til jeg kan få det på mit desktop :-)
Jeg har ikke nogle forslag til dig lige nu men hvis jeg kommer i tanke om noget, så skal jeg nok skrive det.
Lige en ting mere.
Vil du ikke godt skrive ligeså snart programmet kan hentes.

Mvh.

Søren

Godt nok sagde jeg det i chatten, men jeg synes det kunne være fedt hvis der kom nogle genvejstaster til at skifte nummer i winamp med.

Derudover synes jeg at det ser ret genialt ud, og jeg tror jeg kommer til at bruge den meget. Dine programmer er vist bare generelt lidt bedre end de andre på markedet ;)

Mvh. Emilbp

Hey udviklere,

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Grafisk er det minimal!! Hvilket jeg finder ganske godt. Jeg kan godt lide at man kan få den til at hænge sammen med skrivebordet!! En virkelig stor fordel. Hvor jeg elsker at man kan få vist RSS nyheder og hvad der kommer i fjernsynet!! 2 af de ting som jeg selv skal til at surfe rundt på nettet for at finde. Kunne være dejligt at have det samlet et sted, som jeg kan se det at det bliver med dette program. Du sætter prikken over i'et ved at lave en service hvor man automatisk får tjekket ens indbakket. Noget jeg synes virker meget praktisk, hvis man da ikke har MSN.
Alt i alt smukt dog uden at være nyskabende! Et godt produkt, fra et godt firma :)
Slot - All your base are belong to us
http://www.sigsys.dk

Godt nok sagde jeg det i chatten, men jeg synes det kunne være fedt hvis der kom nogle genvejstaster til at skifte nummer i winamp med.

Det er indbygget i Winamp

G e-- h! !r y--

Det er indbygget i Winamp

Det ved jeg godt, men det kunne være rart nok, hvis det også var i baren.

Mvh. Emilbp

Nu kan det godt være at det bare er mig, men minder det ikke lidt meget om BOSH's WinExt ? kan det "docke" til skærmens sider også?
- SpeC|DK - #SpeC.DK @ Q-NET

Hej alle,

Mange tak for alle kommentarerne! Jeg beklager at jeg først svarer nu, men jeg har været travlt optaget med næste version af Udvikleren de sidste par dage, så jeg håber at det kan tilgives :). Her kommer lidt svar.

>Jeg er normalt meget imod at have en masse lort stående på skrivebordet som i forvejen er fyldt af en bunke lort som består af ting man har downloadet og ikke lige har gidet at flytte og en masse andre filer.

Haha hvor sjovt, det er nemlig 100% sådan jeg selv har det :)

>Men jeg må sige at programmet er meget kompakt og derfor ville jeg hvertfald ikke blive irriteret af at have det stående.

Præcis! Det har hele tiden været mit mål at den skulle fylde så lidt som muligt. Lige nu optager den kun 18 pixels, men kan gøres større eller mindre alt efter behov :)

>Når nu du skriver at man kan få den til at smelte sammen med skrivebordet er det så fordi programmet bliver transparent eller vælger man bare en farve? For hvis man havde en baggrund med f.eks. et landskab vil det nok være svært at finde en enkelt farve der falder ind med resten af billedet .

Jeg mener bare at man kan vælge samme baggrundsfarve. Den kunne nok godt gøres transparent, men jeg ved ikke lige hvor fedt det ville være, med mindre man har en meget rolig baggrund?

>En anden ting der måske ville være smart er hvis man kunne tilføje bookmarks til de hjemmesider man ofte besøger og måske dokumenter man tit bruger.

Det har jeg overvejet, men har man ikke alligevel dem i sin browser? Det er jo næsten lige så hurtigt, så jeg synes ikke at det vil være en egentlig fordel at have dem i iBar.

>Men alt i alt ser det godt ud!

Tak :)

>Edit: lige en ting mere. Jeg har i forevejen en denne computer-bar i toppen af skærmen men alle drev fra denne computer. Den som er bygget ind i windows. Hvordan ville iBar ligge i forhold til den?? Eller er det ikke noget du har testet?

Det har jeg faktisk ikke testet. Hvis du lige hurtigt fortæller mig hvordan jeg får sådan en frem, kan jeg dog hurtigt teste det og lige vende tilbage :)

--------------------------------------------------------------------------

>Du sætter prikken over i'et ved at lave en service hvor man automatisk får tjekket ens indbakket. Noget jeg synes virker meget praktisk, hvis man da ikke har MSN.

Det var faktisk også det første jeg kodede! Jeg har altid gerne ville have et diskret program der tjekkede min mail, men har samtidig syntes at det var for åndet at have et helt program kørende der ikke gjorde andet :)

>Alt i alt smukt dog uden at være nyskabende! Et godt produkt, fra et godt firma

Tusind tak, det var pænt sagt! :)

>Ja det program ser total godt ud. Glæder mig allerede til jeg kan få det på mit desktop :-) Jeg har ikke nogle forslag til dig lige nu men hvis jeg kommer i tanke om noget, så skal jeg nok skrive det.

Det lyder godt, og tak for de pæne ord :)

>Lige en ting mere. Vil du ikke godt skrive ligeså snart programmet kan hentes.

Jo det kan jeg sagtens! I skal nok høre fra mig så :)

>Godt nok sagde jeg det i chatten, men jeg synes det kunne være fedt hvis der kom nogle genvejstaster til at skifte nummer i winamp med.

Jeg kan godt se hvad du mener, men som Jonas også er inde på, er det allerede indbygget i Winamp, så det vil næsten være dumt at bruge tid på at kode det, og dermed tilføje et lag mere :)

>Derudover synes jeg at det ser ret genialt ud, og jeg tror jeg kommer til at bruge den meget. Dine programmer er vist bare generelt lidt bedre end de andre på markedet ;)

Tusind tak!

>Nu kan det godt være at det bare er mig, men minder det ikke lidt meget om BOSH's WinExt ? kan det "docke" til skærmens sider også?

Jo, det ligner BOSH's WinExt, og sikkert også mange andre programmer af den type - der er på ingen måde tale om noget revolutionerende :). Dog er iBars fokus et lidt andet end WinExt. WinExt drejer sig mere om funktioner og genveje end om information - iBar er det lige modsatte. Hvad man bedst kan lide er jo op til en, men iBar er lige hvad jeg har brug for, og jeg håber naturligvis at andre har det på samme måde :)

Håber det var svar nok, folkens. Skriv endelig igen hvis I har flere spørgsmål!

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Det har jeg faktisk ikke testet. Hvis du lige hurtigt fortæller mig hvordan jeg får sådan en frem, kan jeg dog hurtigt teste det og lige vende tilbage :)

Du trækker bare denne computer ikonet op i toppen af skærmen og slipper.

G e-- h! !r y--

[Redigeret d. 26/06-05 21:27:25 af Jonas (Decko)]

Smart. Dejligt at se den er så lille. Er det en man kan se hele tiden, eller er den kun på skrivebordet? Jeg vil nemlig ikke se på den mens jeg er på internettet, for der har jeg alle informationerne i forvejen fra browseren.

Kunne man håbe på nogle rss-feads fra dine sider, nu hvor du har lavet din egen rss-reader?

Mit baggrundsbillede har øverst en lyseblå himmel, der ændrer en smule farve fra den ene side til den anden, så gennemsigtig baggrund ville være brugbar.

t