software udvikler (software engineering)

Tags:    snak

Er der nogle her der arbejder som software udvikler?? Det må der være....jeg er ved at blive uddannet som bachelor i software science and engineering, og kan programmere LIDT i java og c# udover at jeg har en god forståelse af hvordan disse to fungerer. Det jeg gerne vil vide er om nogen kan fortælle mig om man som software udvikler skal programmere meget`?? Jeg er ikke så vild med at programmere men kan helst lide f.eks. selve udviklingen af analyse, design, test osv. Er der jobs derude hvor man kan arbejde som systemudvikler uden at skulle selv programmere...i ved bare at designe det hele og så give det videre til en programør :-)

Jeg tvivler.
Hvis du vil være software udvikler starter du med at programmere. Når du har gjort det nogle år kan du komme til at arbejde mere med analyse og design osv. Det kræver erfaring med programmering for at kunne lave et ordentligt design.
Men hvis du som nyuddannet vil have et job og ikke ønsker at programmere tror jeg at det bliver svært.

Jeg tror heller ikke at designere og analytikere er de jobs der er nemmest at få fat i. Problemet her hvor jeg arbejder er at vi ikke er så mange udviklere, så det er typisk programmøren der designer og udvikler. I mit tilfælde, hvor jeg "kun" har 3 års erfaring med det produkt jeg udvikler til (det er også forskelligt fra produkt til produkt, hvordan arkitekturen er, samt hvem der bestemmer designet), designer jeg det indledende design og så godkender mere erfarne udviklere mit design. Der er ikke plads der hvor jeg arbejder til at have ansatte der kun kan designe og analysere.

Da jeg slap ud fra skolen havde jeg indtil de sidste to semestre ikke kodet ret meget og havde egentligt ingen ambitioner om at blive programmør. Jeg gav programmeringen en skalle og blev rimelig dygtig til det (forstod principperne). Her hvor jeg er ansat blev jeg naturligvis også lært op, alle virksomheder ved at der er en oplæringsperiode, fordi personer direkte fra skolen mangler ofte en indsigt i hvordan man arbejder praktisk med projekter, samt det samspil man har med kunder og andre eksterne interessenter.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Uh det et det jeg gerne vil høre!!! Jeg kan godt forstå prinicperne og kan programmere lidt og kan faktisk lide det! Jeg er glad at man får en oplæringstid i den virksomhed man kommer i....så kan ma se hvordan de gør det og lære deres programmerings standarder. Jeg kan lidt java og er nu begyndt med lidt c# selvstudium så jeg håber at det, sammen med min datamatiker og bachelor uddannelsen, vil gøre det muligt for mig at lande et job!! Hvor god skal man dog være til programmering før virksomheden overvejer at ansætte en??

Jeg tror heller ikke at designere og analytikere er de jobs der er nemmest at få fat i. Problemet her hvor jeg arbejder er at vi ikke er så mange udviklere, så det er typisk programmøren der designer og udvikler. I mit tilfælde, hvor jeg "kun" har 3 års erfaring med det produkt jeg udvikler til (det er også forskelligt fra produkt til produkt, hvordan arkitekturen er, samt hvem der bestemmer designet), designer jeg det indledende design og så godkender mere erfarne udviklere mit design. Der er ikke plads der hvor jeg arbejder til at have ansatte der kun kan designe og analysere.

Da jeg slap ud fra skolen havde jeg indtil de sidste to semestre ikke kodet ret meget og havde egentligt ingen ambitioner om at blive programmør. Jeg gav programmeringen en skalle og blev rimelig dygtig til det (forstod principperne). Her hvor jeg er ansat blev jeg naturligvis også lært op, alle virksomheder ved at der er en oplæringsperiode, fordi personer direkte fra skolen mangler ofte en indsigt i hvordan man arbejder praktisk med projekter, samt det samspil man har med kunder og andre eksterne interessenter.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Hvor god skal man dog være til programmering før virksomheden overvejer at ansætte en??

42.

Dine programmerings evner er kun en af de elementer der bliver tage stilling til ved en ansættelse, og nok ikke den vigtigste.

Men hvis du har noget erfaring, og kan fortælle hvad du har lavet har du naturligvis et forspring.

t