Beregne sinus

Tags:    delphi

hej der....


jeg er lidt newbie til Delhi, men kan da godt følge lidt rundt med i hvad der sker til enkelte ting...

Men jeg har deværre ikke helt fattet det med at kunne beregne sinus til et eller andet med Delphi!
Jeg vil gerne lave et program der kan beregne "det skråkast" og dertil har jeg opstillet følgende

- 3 Edit felter ( Edit1 - Edit2 - Edit3 )
- 1 Button ( Button1 )

Proceduren jeg vil have udført er følgende

Ved OnClick på Button1 skal værdien fra Edit1 ganges med sinus værdien til Edit2 og resultatet skal stå i Edit3, altså

Edit3.Text = Edit1.Text * sinus(Edit2.Text)

Det sted hvor det går galt for mig er at Delphi vil have at det tal man vil tage sinus til skal være af typen "extended".... Specifikt går mit spørgsmål på, hvordan konverterer jeg tingene, så det kan passe/arbejde sammen, idet der skal konverteres mellem værdierne!!


/FireHawk!



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hej der....


jeg er lidt newbie til Delhi, men kan da godt følge lidt rundt med i hvad der sker til enkelte ting...

Men jeg har deværre ikke helt fattet det med at kunne beregne sinus til et eller andet med Delphi!
Jeg vil gerne lave et program der kan beregne "det skråkast" og dertil har jeg opstillet følgende

- 3 Edit felter ( Edit1 - Edit2 - Edit3 )
- 1 Button ( Button1 )

Proceduren jeg vil have udført er følgende

Ved OnClick på Button1 skal værdien fra Edit1 ganges med sinus værdien til Edit2 og resultatet skal stå i Edit3, altså

Edit3.Text = Edit1.Text * sinus(Edit2.Text)

Det sted hvor det går galt for mig er at Delphi vil have at det tal man vil tage sinus til skal være af typen "extended".... Specifikt går mit spørgsmål på, hvordan konverterer jeg tingene, så det kan passe/arbejde sammen, idet der skal konverteres mellem værdierne!!


/FireHawk!


Edit3.Text := FloatToStr(StrToFloat(Edit1.Text) * sin(StrToFloat(Edit2.Text)));

Emil Melgaard
<a href="mailto:emil.melgaard@private.dk">emil.melgaard@private.dk</a>



t