Win 98

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Hej !
Jeg har et problem med win 98 når jeg starter op !
Den melder at den mangler en file i styresystemmet. Jeg kan godt starte den op i fejlsikret tilstand men , så kan den ikke finde mit cd rom drev som jeg skal bruge den til at restore den med.

Er der nogle som kan hjælpe mig med mit problem ?

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Nu har jeg prøvet og den stod som first device !
Er der andre ting man kan gører andet end at skrive format c:

Lav en bootdiskette, og start en ny installation af windows.

http://www.bootdisk.com/

MvH

Stefan Svensson
http://simlock.frac.dk

Hej !
Den melder at den mangler en file i styresystemmet. Jeg kan godt starte den op i fejlsikret tilstand men , så kan den ikke finde mit cd rom drev som jeg skal bruge den til at restore den med.

Lyder som om den eneste udvej kan være at geninstallere windows... sæt din Win98 cd i og genstart så computeren.. Vælg så at du vil geninstallere....

Ellers kan du også vælge at formatere hele din maskine.. Det kan gøre ved at vælge, der hvor du vælger Fejlsikret tilstand, så vælg i stedet Kun kommandopromt, og skriv så: format c:

//Emilbp

Kan man ikke også starte op med CD'en som "hjælp?"
Jeg mener at du kan vælge noget i stil med det når du booter fra CD'en.

Så burde den forsøge at finde manglende filer via CD'en.

Hej !

Lyder som om den eneste udvej kan være at geninstallere windows... sæt din Win98 cd i og genstart så computeren.. Vælg så at du vil geninstallere....

Ellers kan du også vælge at formatere hele din maskine.. Det kan gøre ved at vælge, der hvor du vælger Fejlsikret tilstand, så vælg i stedet Kun kommandopromt, og skriv så: format c:

Der hvor jeg vælger fejlsikret tilstand kan jeg da ikke vælge kommandoprommt også scan/restore ?
//Emilbp

Der hvor jeg vælger fejlsikret tilstand kan jeg da ikke vælge kommandoprommt også scan/restore ?

Den funktion mener jeg ikke findes i win98...

Kan du ikke få din computer til at boote fra cd?? for hvis du kan, så skal du vælge at du vil boote fra CD når du får valget, og så vælge at du vil geninstallere (kan ikke huske præcis hvad det står) så burde det virke...

//Emilbp

[Redigeret d. 02/01-05 22:00:56 af Emil Bjerglund Pedersen (Emilbp)]

Den funktion mener jeg ikke findes i win98...

Kan du ikke få din computer til at boote fra cd?? for hvis du kan, så skal du vælge at du vil boote fra CD når du får valget, og så vælge at du vil geninstallere (kan ikke huske præcis hvad det står) så burde det virke...

//Emilbp

[Redigeret d. 02/01-05 22:00:56 af Emil Bjerglund Pedersen (Emilbp)]

Den kan ikke finde cd rom drevet !
Hvordan skal bios stå når computeren starter op ?

Cd-rom drevet skal helst stå som firsto boot device, hvis du vil have den til at boote fra cd'en.. Eller i hvert fald dør harddisken(e)..

//Emilbp

Cd-rom drevet skal helst stå som firsto boot device, hvis du vil have den til at boote fra cd'en.. Eller i hvert fald dør harddisken(e)..

//Emilbp

Jeg prøver det og melder tilbage !

//Emilbp

Jeg prøver det og melder tilbage !

Lav en bootdiskette, og start en ny installation af windows.

http://www.bootdisk.com/

MvH

Stefan Svensson
http://simlock.frac.dk

Kan du skrive rækkefølgen af bios hvis jeg bruger en bootdisk ?

<< < 12 > >>
t