Hvilket sprog???

Tags:    snak

Jeg er lige begyndt at programmere for ca. et måned siden, jeg startede med python og lige begyndt på lidt c++, men burde jeg i virkeligheden vælge et andet sprog, dette spørgsmål er ikke fordi jeg ikke tror jeg kan overkomme c++, men jeg er bare i tvivl hvad der er godt og der er så mange i forvejen der programmere c++, hvis i anbefalder et sprog vil jeg blive glad hvis der var et link til en tutorial eller lign. Til det pågældende sprog.

Så er der lige et spørgsmål til, burde man vælge at lære masser af forskellige sprog, eller koncentrere sig om 1???

Jeg vil lige sige at det ikke er web programmering som asp, php eller javascript.

[Redigeret d. 08/12-03 14:55:53 af Rasmus]

5 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
De fleste starter med webudvikling, da det nok er nemmest at gå til. Det findes masser af guider mm til de forskellige sprog og hvis man er helt fortabt kan man lige kigge efter nogle andre.

Jeg selv er gået i gang med Delphi for ikke så lang tid siden. Jeg synes det er nemt at lære, da alt det designmæssige kan klares med drag n' drop. Prøvede på et tidspunkt c++, men opgav efter et par timer da jeg næsten ikke havde forstået noget af det.

Jeg vil råde dig til at lære så mange sprog som muligt, da det vil give dig flere muligheder fremover. Men tag et ad gangen efterhånden som du synes du er godt hjemme i det du laver.

Held og lykke med programmeringen :)