Nu I andre har skrevet lidt, vil nordjyden (den kvikke læser har fundet ud af, at det er mig), også berette om sine oplevelser det døgn.
Som sagt blev der postet for ikke så forfærdeligt længe siden, at Udvikleren.dk havde fået smidt nogle billetter i nakken til dette arrangement - plus i Aarhus og Kolding. "Skidt med det", blev jeg enig med mig selv om - det er jo sjældent, at man får en chance for at møde nørder IRL - de (=vi) gemmer os jo bag skærmen 24x7 - og aftalte sammen med Darkstar en købe en togbillet og pladsbillet ved siden af hinanden, så vi kunne følges derover og hjem. Vi fik bestilt de skide billetter, så vi kunne kommer over til de der "ski' sjællændere"
Kl. 13:31 tirsdag d. 11/11 steg jeg, alene, på toget i Aalborg. Det var lidt kedeligt, men jeg havde købt en efterligning af M!, FHM (
http://www.fhm.dk ), og jeg mødte en fra min klasse, så de halvanden time indtil vi nåede Aarhus, hvor Darkstar ville stige på, gik hurtigt nok. Kl. 15:00 kom der en "sniger" bagved mig, og siger "Hej Mikkel", inden jeg kan se ham - fair nok, det må være Darkstar - og ja, det var det
Der var lidt tavshed først, men efter 10 sek begyndte vi at snakke om den slags ting, så de andre ikke vidste, om vi var nørder, for de kendte ikke udtrykkene
Vi batlede lidt med diverse bøger - Darkstar først med et matematikkompendium på dansk :s Så fandt jeg en bog frem "Cryptography in C and C++", der vandt lidt mere nørde-respekt. Men nej nej, dumt træk jeg så lavede: så hev jeg en bog frem, der hed "Hack I.T. : security through penetration testing", og troede dermed, at jeg kunne læne mig tilbage! Darkstar lader som ingenting, og finder en 1000 siders engelsk matematikbog i sin taske - nu kan mine bøger ikke engang battle den bogs forord
Nej, vi sad og hyggede os og snakkede lidt. Det sjoveste der skete den tur var, at en ældre dame og en yngre forretningskvinde (=kælling) kom op at skændes. Da vi nåede over til Sjælland steg Rudi på. Han kunne desværre ikke få en siddeplads ved os, men fik en et andet sted i vognen.
Kl. 18:18 nåede vi til Københavns hovedbanegård. Vi havde aftalt med KasperTSW og Chriss at mødes under uret kl. 18:30. Darky og jeg kunne virkelig godt trænge til en kop kaffe, så Rudi viste de to dumme jyder rundt i det STORE københavn - aka fandt en 7-Eleven til os, så vi kunne få noget dejligt kaffe
Da vi havde fået det, gik vi tilbage til det store ur. Der stod vi lidt, da vi så KasperTSW og Chriss komme gående mod os. Fair nok. Vi stod og snakkede lidt, og vi skulle have noget at spise. Rudi havde åbenbart fået recept på McD-mad, så der ville han gerne over - og ja, det kan vel altid spises
Vi gik over til den McD, der ligger på Strøget. På vejen derover finder vi ud af, at der egenlig ikke er noget, der ved, hvor Imperial ligger. Det tog vi ikke så tungt. Vi gik derover, og bestilte noget mad. Da vi var færdige med at spise, kommer BOSH. Vi er nu 6 personer til stede, og sidder og snakker og hygge os lidt - og er vist alle misundelige på Rudi's nye nice Zepto-bærbar!
Vi gik lidt rundt, og prøvede at finde Imperial på et kort - men ingen vidste, hvor det eventuelt kunne være - blot Rudi prøvede at forvirre os mere end, hvad godt var
Til sidst tog Darkstar sig sammen og spurgte en flink dame (hun var flink, da hun fortalte os svaret). Vi gik nu over til Imperial (klokken var ca. 20:15). Den var flot, meget flot. Da vi kom inden i forhallen, billetlugen, eller hvad det hedder, hang der lige 2 plasma TV. Nice! Vi hang lidt ud i forhallen. Lidt efter mødte vi Kenman og Tom (Kenmans bror). Vi hang lidt ud, kiggede på Microsoft ting (CD-ROM'er, foldere etc). Og så stod vi i kø i 15 min. og ventede på at blive lukket ind i salen. Og sikken en sal! Den var fanme flot, stor, flot og stor (ja, godt læst
)
Der sad vi og ventede på en Microsoft gut, der hed Erik Dibbern Röser. Han var faktisk meget god til at fortælle og forklare. Han skulle forklare om ASP .NET 2 aka "Whidbey". Det var da nemt at lave en hjemmeside. Drag'n'drop so to speak. Lidt for nemt efter min mening. Som Kenman har skrevet, kunne man fx trække et login-system ind på siden, hvor man ville. Man kunne også bruge en user-klasse, hvor man kunne få navn etc på den bruger, der var logget ind. Smart og simpelt var det. Men som man ved, så ligger sikkehed lige modsat end funktionalitet, og det er et af de største problemer. Så vidt jeg forstod er det allerede kompilerede klasser, man gør brug af - men hvorfor skal man have en masse funktionalitet komlileret ind, hvis man ikke har brug for det? Det er blot med til at øge sikkerhedsrisikoen samt sænke hastigheden. Oven i det, gik han vildt meget op i, at det var nemt med fx loginstatus for en bruger - man kunne hente brugernavnet, navn, tlf, by etc med blot én linie kode. Hvad nyt er der i det? Det hedder objekt orienteret programmering, og det kan man også selv lavet! Og når det er lavet en gang for alle, så kan man også bruge det, og man kan endda også rette fejl centralt. Man kan også lave underklasser, der udvider funktionaliteten, hvis man har brug for mere end den, der er i den oprindelige klasse, og ikke ønsker at udvide den. Men husk på, at jeg er, som du kan læse, Microsoft skeptiker, og derfor min holdning
Dog som jeg snakkede med KasperTSW om, så bliver Microsoft bedre og bedre, og de lytter til sine udviklere. Men det er da et godt produkt, de har lavet der, men intet revolutionerende med mine øjne.
Og så til filmen. Det var første gang, at jeg skulle se nr. 3. Jeg havde ladet op med at se The Animatrix for første gang søndag, og så gentog jeg Matrix 1 (for mere end 10 gang), og Matrix 2 (og mere end mange gange), for ligesom at være klar. Og jeg må sige, at Matrix 3: Revolutions skuffer mig ikke - overhovedet! Jeg synes virkelig, at de formåer at lave en god afslutning, hvor man skal tænke selv, og der er mulighed for at filosofere, krydret med nogle helvedes gode, flotte og imponerende effekter! Og med den lyd, der er i Imperial, så bliver det ikke værre, for den var bare top nice! Jeg kan ikke vente på at skulle se Matrix 3 igen - for det skal jeg med 100 procents sikkerhed - både i bio og på DVD, når den udkommer.
Da filmen var færdig, sagde vi farvel til hinanden, og gik hver til sit (tog). Darkstar, Rudi og jeg tog et tog kl. 00:30 mod vores del af Danmark. Rudi stod af i Slagelse, hvor han blev hentet af sin søde mor. Darkstar steg af i Aarhus kl. 03:59 og jeg steg af i Aalborg 05:26. Vi sov næsten kun på vej hjem. Men hold da op, hvor man sover dårligt! Og jeg vågnede flere gange, end jeg har set alle Matrix filmene til sammen! Jeg tog en bus fra Aalborg kl. 05:40, og var hjemme kl. 06:15. En lang dag med meget trasport tid, men det var det hele værd og lidt til. Jeg synes, at det var en hyggelig tur, og det var skægt at se nørderne IRL! Helt sikkert ikke sidste gang, at det sker!
Afsluttende vil jeg sige tak til alle jer, der var med til at gøre turen god! Kanon! Og også tak til Microsoft for et godt arrangement! Thumbs up til alle!
mikl-dk | mikl@mikl.dk