ExtractFilePath(Application.ExeName)

Tags:    delphi

Hej,

Jeg er i gang med et program hvor jeg ikke bruger forms.pas. Når jeg prøver at skrive

ExtractFilePath(Application.ExeName)

virker funktionen ikke, det er fordi at den kræver at man bruger forms.pas. Er der nogen der ved hvordan man kan lave en funktion med samme effekt, men hvor man ikke skal bruge forms.pas?

M.V.H.
..:Lucky Luke:..



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

Jeg er i gang med et program hvor jeg ikke bruger forms.pas. Når jeg prøver at skrive

ExtractFilePath(Application.ExeName)

virker funktionen ikke, det er fordi at den kræver at man bruger forms.pas. Er der nogen der ved hvordan man kan lave en funktion med samme effekt, men hvor man ikke skal bruge forms.pas?

M.V.H.
..:Lucky Luke:..


Ja, ExtractFilePath(ParamStr(0)) burde virke. ExtractFilePath ligger i SysUtils.pas og ParamStr ligger i System.pas.

/data




Hej,

Jeg er i gang med et program hvor jeg ikke bruger forms.pas. Når jeg prøver at skrive

ExtractFilePath(Application.ExeName)

virker funktionen ikke, det er fordi at den kræver at man bruger forms.pas. Er der nogen der ved hvordan man kan lave en funktion med samme effekt, men hvor man ikke skal bruge forms.pas?

M.V.H.
..:Lucky Luke:..


Du skal skrive: ExtractFilePath(GetCurrentDir);

Emil Melgaard
<a href="mailto:emil.melgaard@private.dk">emil.melgaard@private.dk</a>[Redigeret d. 11/04-02 16:35:31 af Emil]



t