Spørgsmål som er besvaret

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Jeg var inde og kikke en lille smule i C++'s forum. Jeg lagde mærke til, at der var mange åbne tråde som var besvaret. HVorfor f/&%¤n lukker de så ikke tråden? Det vil skabe mere orden i forummene. Nu hvor vi er her. Så er det ikke kun C++ forum som har mange tråde åbne som er besvaret. Jeg syntes bare det er irreterende. Ham/hende som har besvaret tråden, skal da have sine UP'er. Så jeg vil gerne bede jer allesammen, tjekke jeres åbne tråde, og se om de er besvaret. Hvis de er besvaret, så luk dog tråden med det samme......
Med Venlig Hilsen: Chadi
http://chadi.h4f.dk

Kunne ikke være mere enig.
Men mange er nok bare lidt for ligeglade, og det vil denne tråd ikke ændre en disse.

Kunne man ikke lave en regel eller noget, som sagde at tråden skal være lukket inden to uger, siden det sidste indlæg blev lavet, eller noget?
Bare et forslag, til hvordan forummene kunne blive bedere...
Med Venlig Hilsen: Chadi
http://chadi.h4f.dk

Kunne man ikke lave en regel eller noget, som sagde at tråden skal være lukket inden to uger, siden det sidste indlæg blev lavet, eller noget?

Jo, det er meget muligt rent teknisk.
En "dyr" fremgangs-måde ville være at bruge crontab og lade en opdatering ske en gang i dögnet.
(dyr hvis man har et site hostet og man betaler for cron setup og körsler).
En nemmere ville være at lade forummets display side lave checket, og så må den bruger der går ind på en invalid side som ikke er blevet opdateret få en eller anden undskyldning.
Det behöver ikke koste mærkbart extra resourcer for server.

Men det koster tid, og det du skulle göre er måske at spörge en co-admin om det er på bitch-listen eller ej, og så tage diskutaionen derfra.

En anden ting er at måske er der åbne spörgsmål som kræver lige de der extra dage over 2 uger for at finde svar .... men så kunne man jo bare få besked pr email om at ens tråd er lukket og er man utilfreds må man (gen)oprette spörgsmålet.

Der er dog mange ting der kan komplicere denne regel, hvad skal der ske med UP'ne ?!? Måske har et svar været godt nok, måske ikke .. skal en algorithme vurdere det, eller skal folk der ikke vil betale de UP de udlover kunne slippe ved at lade tråden blive for gammel og annulleret ?!?

Igen, det er måske noget der kan diskuteres igennem et udvalg eller en særlig tråd .. eller måske kan admins her komme ind i denne tråd og sige hvad der kan komme på tale og så kan vi alle jo lave lidt destribueret brain-storm igennem denne tråd? [cool]

He he.

Jeg kan ihvertfald forestille mig at det må kunne hjælpe på tingene hvis de döde tråde falder ud som aktive, eller måske helt slettes ;)

Hvorfor gøre det så besværligt?

Det helt klart nemmeste ville være, hvis man lavede en liste, som kun admin og co-admins kunne se. Denne liste skulle være en liste over alle tråde, hvor sidste indlæg var over x antal dage. Her kunne admin og co-admins så gå ind og vurdere, hvem der skulle have tildelt points.

Dette ville dog kræve lidt mere arbejde for admin og co-admins, men så må nogle flere blive det, hvis de ikke kan klare det.

mikl-dk | ICQ: 159096501 | MSN: mikl@mikl.dk

Hvorfor gøre det så besværligt?

Det var heller ikke meningen, jeg må have udtrykt mig fjoget.
Jeg mener at denne tråd, udvalget, admins osv, skal diskutere hvordan fremgangsmåden skal være, en gang for alle, ikke at hver eneste suspecte tråd skal tages op i en anden tråd.

Ja, det skal være simpelt, men hvad får dig til at tro at du har en simpelt lösning som indeholder svaret på alle spörgsmål når ikke alle spörgsmål er kommet på bordet ?!?

Det var bare det jeg prövede at sige med 200 for mange ord ;)[Redigeret d. 22/04-03 23:08:42 af Jonatan Hertel]

Ja, det skal være simpelt, men hvad får dig til at tro at du har en simpelt lösning som indeholder svaret på alle spörgsmål når ikke alle spörgsmål er kommet på bordet ?!?

Fordi, at det er den bedste løsning. Jeg skal med glæde skrive en dokumentation for det, men jeg tror det ville være spild af begge vores så kostbare tid :)

mikl-dk | ICQ: 159096501 | MSN: mikl@mikl.dk

Din lösning, at lave en monitor, er blot det sql udtræk som admins sikkert allerede bruger når/hvis de laver oprydning.
Enig i at det er vejen til effektivitet, hvis det ikke skal være automatisk.

Men var det ikke lidt den ide, netop at have det automatisk, som Chadi luftede i begyndelsen af hans tråd (denne) ?

Kik på tingene, det ser ikke ud som om der bliver ryddet meget op i gamle tråde, vel ?
Flere co-admins ?!?
Jeg tror ikke admins har interesse i det, for det kræver vel noget af admins af styre flere co-admins, og bare en enkelt "rådden" co-admin kan nå at få stemningen til at skride inden han får sparket.
Så det er vel igennem venskaber osv at de findes ... og så vil ejeren og hans admins vel gerne selv have lidt magt, mon ikke ?!?

ja, det er bare spekulation, men en grund må der vel være til at der ikke allerede er 10 co-admins der ikke laver andet end at lukke suspecte tråde.

Men , hvordan skal point fx deles i en tråd der er besvaret men aldrig blev behandlet af sin ejer ?!?
Skal (co)admins slå plat og krone om hvilket svar (ofte er der flere gode) der må have gjordt ejeren af tråden tilfreds? Eller skal de skrive emails til ham og bruge 100 år på döde mailboxes ?!?

Det er ikke helt så simpelt som du vil göre det til, ellers havde nogen anden jo nok set "lyset" for længe siden, mon ikke ?!?

Det er måske en smule forsimplet, og dog... Det, der kræves for at lave det effektivt er effektivitet, og det synes jeg ikke, at der er i oprydningen af tråde fra admin og co-admins side (som du siger).

Og hvorfor skal det være automatisk? Et svar kan ikke vurderes af en computer. Og der er mange problemer - hvad hvis der kun er "kommentarer"? Skal ejeren så have points? Hvad hvis pointene bliver delt ligeligt ud til alle dem, der har svaret? Så kan man jo bare skrive et tomt indlæg og få del af kagen.

Derfor ser jeg en øget arbejdsindsats af admin og co-admins her på sitet nødvendigt, hvis der skal holdes orden i trådene! Og dette ser jeg nemmest gjort som tidligere beskrevet...

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk

Hey...

Jeg har naturligvis også spekuleret en del i dette emne, men har ikke umiddelbart fundet den "gyldne" løsning. Som i også siger, _kunne_ det løses ved nogle faste regler, som så blev håndhævet af en række SQL forespørgsler. Jeg må dog indrømme at løsningen ikke tiltaler mig, men det er da en mulig løsning, i mangel på bedre alternativer :).

Næste version af Udvikleren er opbygget meget anderledes. Hvor der nu er sektioner for de enkelte sprog/teknologier, vil det i fremtiden været styret af teknologier, der har de samme sektioner. Jeg har derfor overvejet kraftigt om det ville være muligt at have en slags "redaktør" for de enkelte teknologier, der "styrede" debatten, vedligeholdt en FAQ, og fx også lukkede gamle tråde osv. For mig er DET den optimale løsning, men vil der mon være interesse for det? Vil folk være interesserede i at få sådan et ansvar, og ikke mindre vigtigt: vil de kunne bære det? Jeg vil gerne undgå at have alt for mange co-admins, og derfor er det også næsten umuligt for dem der er, at skulle rydde op i alle forums osv.

Men som Jonatan også foreslår, vil en brainstorm nok være en god ide. Eventuelle kommentarer og feedback på mit indlæg er meget velkommen :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster[Redigeret d. 23/04-03 12:10:56 af Kasper (TSW)]

Jeg er meget enig i, at det skal vedligeholdes af en person, og ikke maskinelt (som jeg før har givet udtryk for)!

Hvad mener du mere specifik med den opbygning efter teknologier i stedet for sprog?

Men det, at der er en til hver kategori lyder som en spændende idé!

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk

<< < 12 > >>
t