Konkurrencer

Tags:    snak

User
Bruger #80 @ 14.04.03 14:52
Hej alle!

Vi kan se der ikke har været den store interesse til den nuværende konkurrence på Udv.dk.

Hvad er grunden til dette? Er den for ikke-nørdet? Vil i hellere have noget programmeringskonkurrence? Eller noget helt andet?

Gider i slet ikke konkurrencer?

Jeg giver 100 up til det bedste konkurrenceforeslag

Herligst
Daniel Kristensen aka. mansword

10 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jow ideen er da meget sjov, personligt har jeg ingen mulighed for at deltage uden at bryde loven :D
Problemet er nok også at jeg skal bevæge mig væk fra computeren, og det huer mig bestemt ikke :)

Hvis i skulle lave en ny Konkurrence så ville det være sejt evt. at skulle kode noget til udvikleren.dk, måske et nyt jIRC da kasperTSW åbenbart ikke gider bruger penge på det ;)

Så kommer problemet igen at alle ikke koder i java som heller ikke jeg gør, så kunne i måske lave en konkurence til hvert enkelte sprog i har på siden, og måske kunne i så lade vinderne skulle kæmpe imod hinanden i et sprog som begge ikke kender, lisp evt.

Men nuff said, held og lykke :)

//Martin Wolf

Vi har lige snakket lidt om det i #udvikleren.dk på Q-net,
og er kommet frem til en konkurrence.
Nemlig en konkurrence om at lave et banner
(entent ligesom det øvers til venstre eller et reklame banner).

Ideen fremkom lidt sjovt da "RIp-tv-dr1", kom med et banner han har lavet til udv.dk.
Derefter kom alle hjernerne i blød (hos de personer der var tilstede, dvs Daniel (Mansword), RIp-tv-dr1 & jeg selv, og sådan er vi kommet med dette forslag.

Med venlig hilsen
Ken Christensen

Jow ideen er da meget sjov, personligt har jeg ingen mulighed for at deltage uden at bryde loven :D
Problemet er nok også at jeg skal bevæge mig væk fra computeren, og det huer mig bestemt ikke :)
//Martin Wolf

Hmm.. man kan også reklamere uden at bevæge sig væk fra computeren.
Men et forslag: Lav nye udviklere hoveder.
De gamle er blevet ret kedelige
Eller.. hmm, ja så har jeg ikke flere forslag :)
Med Venlig Hilsen: Chadi
http://www.chadi.aab-net.dk

Der er så mange diskutioner om hvilket programmeringssprog der er bedst så man kunne lave en konkurrence om hvem der kan lave et eller andet program. Det er vigtigt at der bliver lagt tryk på at det er en kamp om det bedste sprog for så vil programmøre måske deltage så de kan beskytte deres sprogs ære! :-)

PS. Det er vigtigt at den ting der skal laves kan laves med de fleste sprog...

User
Bruger #80 @ 14.04.03 15:00
Hvis i skulle lave en ny Konkurrence så ville det være sejt evt. at skulle kode noget til udvikleren.dk, måske et nyt jIRC da kasperTSW åbenbart ikke gider bruger penge på det ;)

Ganske okay ide. Hvis der er nok mennesker der mener at de vil være i stand til, og har lyst til, at udvikle en webbaseret IRC klient til Udvikleren.dk, så kunne det da være et muligt emne. Om den laves i Java, PHP eller whatever, spiller ikke den vildt store rolle for mig, bare den virker :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster

Jeg tror ikke konkurrencen er nørdet nok, der er ikke nok kode i at lave reklame. Jeg vil derimod foreslå noget i stil med nedenstpende.
Forslag til konkurrencer:

Lav en screensaver (sprog er underordnet)
Lav et kryds og bolle spil (alle sprog gælder, både scriptsprog og kompilerede sprog)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Der er så mange diskutioner om hvilket programmeringssprog der er bedst så man kunne lave en konkurrence om hvem der kan lave et eller andet program. Det er vigtigt at der bliver lagt tryk på at det er en kamp om det bedste sprog for så vil programmøre måske deltage så de kan beskytte deres sprogs ære! :-)

PS. Det er vigtigt at den ting der skal laves kan laves med de fleste sprog...

Problemet er, at der ikke er noget Det Bedste Sprog(tm). Hvert sprog har sine fordele og ulemper, og valget af sprog skal foretages ud fra opgaven og ikke ud fra en eller anden religiøs overbevisning. Jeg tror ikke, at du kan finde en opgave, hvor alle sprog er lige egnede.

/data

User
Bruger #80 @ 29.04.03 00:08
Vi har lige snakket lidt om det i #udvikleren.dk på Q-net,
og er kommet frem til en konkurrence.
Nemlig en konkurrence om at lave et banner
(entent ligesom det øvers til venstre eller et reklame banner).

Ideen fremkom lidt sjovt da "RIp-tv-dr1", kom med et banner han har lavet til udv.dk.
Derefter kom alle hjernerne i blød (hos de personer der var tilstede, dvs Daniel (Mansword), RIp-tv-dr1 & jeg selv, og sådan er vi kommet med dette forslag.

Med venlig hilsen
Ken Christensen

Ja, eller konkurrencen kunne måske gå på at man generelt skulle være kreativ, og udvikle et stykke et-eller-andet til udvikleren.dk's næste version??

Grafik, kode, ídé, design, koncept?? ... Alt tænkeligt... Lad folk bruge deres kreative tanker!!

Herligst
Daniel Kristensen aka. mansword

Hey igen,

udover det kom jeg lige itanke om et andet forslag,
nemlig om at lave et nyt design til en ny udgave af Udvikleren.dk.
Ikke at jeg kender noget til sådanne planer, men så er man lidt kreativ + det kunne give et nyt sejt look @ udv.dk.

Med venlig hilsen
Ken Christensen

t