Hej Andreas.
Hvad vil du köre sitet på?
Et hotel?
En server?
Mang tak for alle jeres svar...jeg er ikke helt klar over forskellen på et hotel og en server, men jeg regner med at det skal være noget lign. www.friserverplads.dk eller www.sol.dk - det skal i hvert fald være gratis!
Jeg er ret tændt på den ide med at få det der phpbb forum til at virke - kan det lade sig gøre på en sådan server (friserverplads, sol eller lign.)? Er det noget jeg selv kan finde ud af at oprette selvom jeg ikke har ret meget erfaring?
Jeg vil mene det kan lade sig gøre på friserverplads.dk, men jeg vil finde en side der understøtter ftp så du ikke skal uploade hver side en efter en. Siden skal understøtte php og en af de databasetyper der kan vælges imellem. Du skal vist have lavet en tom database i forvejen, men det er jeg ikke helt sikker på hvordan man gør. Resten skulle være nemt. hvis du ikke kan finde en ftp-side må du så igang med det store upload-arbejde.
en webserver er en computer der er forbundet til internettet hvor der ligger en hjemmeside. et hotel er hvis man lader en masse andre have deres hjemmesider på ens server. Lige som i den virkelige verden hvor et hus er et sted man bor hvorimod et hotel er et sted man lader andre bo, evt mod betaling.