Jeg ville skrive et længere indlæg, men Jesper Kristensen har faktisk skrevet noget der virkelig repræsenterer min holdning:
"Ved at give en kode giver man personen et valg. Der er mange der ikke kan stå for fristelsen og bare kopierer. Det ser jeg ikke som mit problem. Så må de sku lære det! Jeg er ker ikke for at vi skal opdrage på hinanden men for at vi skal hjælpe hinanden med programmering. Det mener jeg sagtens man kan med færdige stykker kode."
Dem der ikke ønsker at hjælpe folk ved at give dem kode, kan lade være med det. Får man aldrig noget svar, så finder man måske ud af at man spørger på en forkert måde. Personligt er jeg nok splittet i dette spørgsmål. På den ene side hader jeg spørgsmål på en linie, der ikke giver mening, er dårligt formuleret og bare kræver kode, uden der umiddelbart er nogen lyst til at lære noget af det - den slags spørgsmål besvarer jeg generelt ikke. Er det derimod et konkret, velformuleret spørgsmål, hvor der efterspørges noget specifikt, skriver jeg gerne nogle linier kode, for at vise det.
Jeg har lært en masse af at se andres kode og ændre det så det passede til mine behov. Jeg ville sikkert foretrække at være typen der satte mig ned og læste en bog om emnet, og derefter bare kunne det pjat, men det er jeg ikke! Jeg har brug for at se det jeg lærer virker, og at jeg kan bruge det til noget, ellers virker det ganske enkelt irrelevant for mig
--
Mvh.
Kasper (TSW)
Webmaster