Svarer lige på 2 posts på én gang
Elias:
>Grupper er en god ide, men det ødelægges lidt af inaktivitet og en eller anden underlig ide om at man bruger grupperne til at lave et produkt i
Inaktiviteten skyldes vel så manglen på interesse fra de folk der melder sig ind - det er der jo ikke så meget at gøre ved
. At folk bruger grupperne til at skabe et produkt i, ser jeg bestemt ikke som et problem. Jeg overvejer kraftigt at systemet senere skal udbygges med en vis form for projektstyringsredskaber, der vil gøre det endnu mere oplagt at bruge grupperne til forskellige projekter. Det skal dog, imo, ikke forhindre folk i bare at bruge grupperne til mere sociale ting
Loke:
>Jeg har selv været en af fortalerne for dette projekt, dengang kasper var knap så hidsig over så lidt.
Min hidsighed har skam ikke ændret sig
. Men når ens holdning til en person ændrer sig, kan det måske godt se sådan ud for den person.. Men det er der jo dybest set ikke nogen grund til at diskutere her
>Men uagtet hans handlinger er jeg nu kommet lidt i tvivl. Oprindeligt var der er jo planer om at integrere grupperne med en IRC-kanal for på den måde at skabe større interaktvitet og større aktivitet i grupperne. Hvis grupperne kun er en form for "mini"-udvikler tror jeg ikke det vil skabe den store aktivitet.
Hver gruppe har, ligesom alle andre mennesker på IRC, mulighed for at oprette deres egen chat kanal, som medlemmer af gruppen så kan bruge, fx via den Java IRC applet der findes på sitet, eller en hvilken som helst anden IRC klient. Mange grupper snakker da også om specielle IRC møder, hvor de mødes og diskuterer ting der er relevant for deres gruppe - det er jo altså ikke alle der gider at hænge ud på en chat hver dag (jeg gider godt, så det var bestemt ikke ment nedsættende). Det med chatten kunne måske gøres bedre, hvis Udvikleren rådede over sin egen IRC server, men det er ikke tilfældet lige nu. Ellers ved jeg ikke lige hvilken chat-mæssig integration du savner?
>Men for at komme tilbage til slogan'et: "Udvgroups - Coders Gathering"
Ganske godt, synes jeg! Også meget passende hvis gruppefunktionen senere udvides...
--
Mvh.
Kasper (TSW)
Webmaster