Help me... PLEASE!!!!!!

Tags:    snak

Det hersens handler om Windows XP - for der er fejl på min pc...

For at gøre en lang historie "kort" har jeg fået en "copy" af Windows Xp (jeg mener det er professionel) . Og vi har så slettet hele harddisken fordi vi mente det var bedre en af upgradere og fordi der vistnok var nogle filer der skulle være et-eller-andet32, istedet for et-eller-andet16...
Nå, men Windows har siden vi fik det på i sommerferien 2002, gået ned 3 gange.

De sidste to gange, hvor den ene af dem var fredag den 17/1/03, været sådan at en fra min familie har spillet pinn-ball (der er med i xp) og så har gået fra pc'en, og når man så kom tilbage var den gået i hak - så var man nøds-til at slukke den og når man så startede den op ville det ikke virke.

Nu her kommer den op med noget der ligner lidt DOS, hvor den siger at den har været gået ned.
Man kan så vælge imellem:
Start Windows normalt
Start Windows på samme måde som da den sidst virkede
Start Windows i fejl sikret-tilstand(enten med kommando-promt eller uden)
----------------
i de første to muligheder genstarter den simpelt hen, og så kommer den op og kan ikke finde værken min master-harddisk eller slave'en og vil have en BOOT-disk.

I fejl sikret-tilstand viser den en blå skærm hvorpå der står at der er fejl i en .dll fil:
Ntdll.dll.

Jeg kan måske skaffe den .dll-fil men hvordan for jeg den lagt ind???

Hjælp mig og tjen 200 up...

Ses nok, ik' :-)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det hersens handler om Windows XP - for der er fejl på min pc...

For at gøre en lang historie "kort" har jeg fået en "copy" af Windows Xp (jeg mener det er professionel) . Og vi har så slettet hele harddisken fordi vi mente det var bedre en af upgradere og fordi der vistnok var nogle filer der skulle være et-eller-andet32, istedet for et-eller-andet16...
Nå, men Windows har siden vi fik det på i sommerferien 2002, gået ned 3 gange.

De sidste to gange, hvor den ene af dem var fredag den 17/1/03, været sådan at en fra min familie har spillet pinn-ball (der er med i xp) og så har gået fra pc'en, og når man så kom tilbage var den gået i hak - så var man nøds-til at slukke den og når man så startede den op ville det ikke virke.

Nu her kommer den op med noget der ligner lidt DOS, hvor den siger at den har været gået ned.
Man kan så vælge imellem:
Start Windows normalt
Start Windows på samme måde som da den sidst virkede
Start Windows i fejl sikret-tilstand(enten med kommando-promt eller uden)
----------------
i de første to muligheder genstarter den simpelt hen, og så kommer den op og kan ikke finde værken min master-harddisk eller slave'en og vil have en BOOT-disk.

I fejl sikret-tilstand viser den en blå skærm hvorpå der står at der er fejl i en .dll fil:
Ntdll.dll.

Jeg kan måske skaffe den .dll-fil men hvordan for jeg den lagt ind???

Hjælp mig og tjen 200 up...

Ses nok, ik' :-)

Altså jeg fik denne fejl efter jeg opgraderede fra en 400 MHZ til en 1300MHZ
Det der hjalp var at simpelthen at lave en Clean install af XP.

Du kan altid tage din HD og putte den i en anden computer og tage Datae'ne fra disken.

Skriv hvis du vil have flere råd, der er mere specifikke...

PS. Det der Et-Eller-andet16 og 32 hedder FAT16 og FAT32 :)

www.andreaslinks.tk - Company Site
www.ournameclan.tk - AA : O Clan site[Redigeret d. 18/01-03 23:35:04 af Andreas Hartvig(A.L.P)][Redigeret d. 19/01-03 00:19:57 af Andreas Hartvig(A.L.P)]

Altså jeg fik denne fejl efter jeg opgraderede fra en 400 MHZ til en 1300MHZ
Det der hjalp var at simpelthen at lave en Clean install af XP.

Du kan altid tage din HD og putte den i en anden computer og tage Datae'ne fra disken.

Skriv hvis du vil have flere råd, der er mere specifikke...

PS. Det der Et-Eller-andet16 og 32 hedder FAT16 og FAT32 :)

www.andreaslinks.tk - Company Site
www.ournameclan.tk - AA : O Clan site[Redigeret d. 18/01-03 23:35:04 af Andreas Hartvig(A.L.P)][Redigeret d. 19/01-03 00:19:57 af Andreas Hartvig(A.L.P)]

Det skal måske lige siges at jeg faktisk ikke har fået min pc op og kører endnu!!!
Og til Andreas vil jeg bare lige sige at jeg har ikke opgraderet mine MHZ. Ellers tak!!!
Kan problemet ligge i "copy'en" eller-hva'??

Øhhh hvad er en HD?????????????????

Ja tak, jeg vil gerne have råd, for jeg vil gerne vide om det kan lade sig gøre at skifte til DOS uden at være i windows - altså lige før man kommer i Windows... Og kan jeg derefter fra DOS installere min Ntdll.dll fil derfra????

Øhhh hvad er en HD?????????????????

HD = HardDisk
Jeg tror det eneste rigtige at gøre i denne sammenhæng er, at smide filerne fra din master HD over på din slave, og så derefter køre en ren installation af WinXP på master'en - nøjagtig som A.L.P. også mener.
Og så lige et lille hint til næste gang du installerer: FAT16 og FAT32 er en betegnelse for hvordan selve filsystemet er bygget op. FAT16 blev brugt i Windows 95 og FAT32 i Windows 98/ME. Med Windows XP har man yderligere en mulighed: nemlig det samme filsystem som blev brugt i Windows NT, NTSF. NTSF velegner sig til netværk, men den er ikke så glad for spil o.l. hvorimod FAT32 er mere gammeldags men tilgengæld kan køre de fleste spil. Jeg kører selv NTSF på min WinXP Professionel da jeg kører hjemmenetværk. Jeg kunne aldrig finde på at skifte tilbage til FAT-systemet, for NTSF giver en lang række fordele bl.a. på Administrator-delen, deling af filer, sikkerhed osv. Men det er vel et spørgsmål om smag og behag. ;-)

Håber du kunne bruge det til et eller andet...

/t0wer

Jeg kunne aldrig finde på at skifte tilbage til FAT-systemet

Faktisk er jeg ikke sikker på om jeg køre NTFS eller FAT.

Jeg skifter vist til 98 igen... kald det bare dumt men jeg syntes ikke at xp er SÅ smart :)!!!
Så nu lukker jeg dette forum!!!!

Har foresten kørt 3-gange Clean install :(

Ses nok, ik' :-)[Redigeret d. 22/01-03 16:34:13 af Sniperworm][Redigeret d. 22/01-03 16:35:51 af Sniperworm]

t