God til windows?

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Og hvordan kan det være at alle udviklere ser ud til at være experter i Windows. Hvad kræves det af betegne sig selv som expert på et så bredt område som et helt operativ system. At man kan klikke start og kør Rigtig hurtigt?
Tak.
-A.H.

I am god, therefore you are.

Og hvordan kan det være at alle udviklere ser ud til at være experter i Windows. Hvad kræves det af betegne sig selv som expert på et så bredt område som et helt operativ system. At man kan klikke start og kør Rigtig hurtigt?
Tak.
-A.H.

Jeg vil mene at man kan kalde sig expert hvis man kan løse/rette de UTALLIGE fjel der er i Windows og at man kender langt de fleste funktioner der tros alt at bygget ind i det, men jeg vil da gi' dig ret i at der er formange der experter i windows bare lige min mening

- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET

Tak.
-A.H.

Jeg ville mene at en der er "God" bruger af Windows er en der sørger ikke at have for meget Crap installeret og kender baggrunde for det, fx at scripte Sys.ini osv. (Så man kan fx løse boot sector fejl osv.)
Men også kan sætte en netværksforbindelse op uden problemer...
Samtidig skal man også kunne forklare sig fra ting, og fortælle tingene omkring det logisk...

* DETTE VAR KUN ET UDDRAG AF HVAD JEG SYNES, MIN MENING ER MEGET LÆNGERE! *
www.andreaslinks.tk - Company Site
www.ournameclan.tk - AA : O Clan site

Tak.
-A.H.

Jeg ville mene at en der er "God" bruger af Windows er en der sørger ikke at have for meget Crap installeret og kender baggrunde for det, fx at scripte Sys.ini osv. (Så man kan fx løse boot sector fejl osv.)
Men også kan sætte en netværksforbindelse op uden problemer...
Samtidig skal man også kunne forklare sig fra ting, og fortælle tingene omkring det logisk...

* DETTE VAR KUN ET UDDRAG AF HVAD JEG SYNES, MIN MENING ER MEGET LÆNGERE! *
www.andreaslinks.tk - Company Site
www.ournameclan.tk - AA : O Clan site

Hvad nu hvis man har brugt et operativ system i lang tid... så er man jo også en god bruger...

Der findes kun 10 slags mennesker i verdenen. Dem som kan binær, og dem som ikke kan

Administrer windows til dagligt på datalogisk institut ved Århus Universitet med 2000 brugere. Så finder man i hvert fald ud af hvor meget man ikke ved :-)

Personligt tror jeg at de eneste virkelige eksperter i windows, findes hos microsoft.

Mvh.,

Jakob Justsen

Jeg vil mene at ekspert, ikke nødvendigvis er at kende det 100%, men alligevel en stor procent-del, fx. 90%. Og hvis man deler point-skalaen op i procent, vil du se følgende fordeling :

1 : 0-20%
2 : 20-40%
3 : 40-60%
4 : 60-80%
5 : 80-100%

Så rent faktisk strækker 5 sig helt ned til 80% "kendskab".

Mark H. Jensen
mouzulu@hotmai.com
www.freewebs.com/mhj/

Sådan mener jeg ikke, at det er....

5 for expert er det samme som 13 på karaktérskalaen... Den strækker sig ikke over 20%, men derimod mener jeg, at den strækker sig over 1-2% (måske 3%)...

Man er ikke "bare" expert - så længe, at man er i tvivl, om det er 4 eller 5 - så vælg 3!!! 5 er et niveau ikke ret mange mennesker er på...

Hvordan resten af skalaen skal defineres skal jeg lade være med at kommentere...

/*
Mikl

MSN: mikl@mikl.dk
*/

Personligt tror jeg at de eneste virkelige eksperter i windows, findes hos microsoft.

Det tror jeg er rigtigt, da det jo var dem som skrev den
(Kunne være skrevet bedre med nok om det), og derfor er de de eneste det
kender alle API kald som kan bruges i Windows(Ikke så underligt at de kunde skrive DX,
og alle de andre som udnytter Windows API'et til det maksimale). Men "ekspert" i Windows
er nok noget man er vis med ved 90%<x.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Hmm..
Det er rigtigt at mange brugere her på udvikleren.dk har sat højt i nogle/de fleste af windows os´s.
Jeg har da også selv rimeligt højt.
Men dette har jeg heller ikke selv gjordt uden nogen grund.
Bl.a. hjælper jeg meget til på ms´s newsgroups.
Dog er dette for det meste kun i winxp (da jeg ikke har 95/98/me/nt/2k liggende mere),
og har efterhånden hjulpet en del derinde og har fået en del venlige kommentare og bl.a. fra ms supportere eller mvps.

Men de fleste har sat det (vil jeg tro) fordi de har kunne finde ud af at bruge nogle af de "advancerede" funktioner i windows, eller fordi de nu har brugt windows i lang tid, og ... nå ja.. så skal man vel have meget højt i et par stykker... ikke fordi jeg mener at folk er "n00bs" til windows men, jeg tror da også der er mange, der selvfølgelig kan noget, men som har sat lidt højere end man nok kunne have gjort..

Med venlig hilsen
Ken Christensen
[Redigeret d. 08/01-03 20:23:14 af Ken Christensen]

Jeg vil mene at ekspert, ikke nødvendigvis er at kende det 100%, men alligevel en stor procent-del, fx. 90%.

Man kan aldrig vide _alt_

- egeriis -

Jeg vil mene at ekspert, ikke nødvendigvis er at kende det 100%, men alligevel en stor procent-del, fx. 90%.

Man kan aldrig vide _alt_

- egeriis -

Man kan aldrig vide _alt_ <- det er rigtigt.. og man kommer nok heller aldrig tæt på, da der er rimeligt mange ting i et os som kan bruges til et eller andet...

Men man kan vide en del.

Med venlig hilsen
Ken Christensen

<< < 12 > >>
t