Eftersom du frivilligt har lagt din artikel ind på Udvikleren.dk overgår Copyright rent faktisk til Udvikleren - altså Kasper Tanggaard. Bind mig ikke op på dette - men sådan er rettighederne de fleste stedet, og nederst på denne side kan man også se flg., "© Kasper Tanggaard 2002" - Dette står også på siden med artikler - og under en artikel - og ikke anden form for copyright.
- egeriis -
Vær hilset udviklere
Jeg har to artikler på dette site. En om ASP, og en om Javascript. Burde det ikke være muligt fra min side som frofatter at kunne fjerne disse igen.
Da jeg kontaktede KasperTSW(webmaster), fik jeg at vide det ikke var muligt, men det er det vel?
Jeg kan på ingen måde tro at jeg ingen mulighed har for at få dem slettet igen.
Defor vil jeg gerne høre jeres mening, om det kan være rigtigt?
//Martin Wolf,
aka. PazO.
Ronni har fuldstændig ret i, at HVIS udvikleren KLART har gjort opmærksom på dette, da artiklen blev indsendt, så ejer udvikleren rent juridisk artiklen (HVIS begge parter ellers er myndige og så videre). Derimod tror jeg, at udvikleren ikke har gjort dette tilstrækkeligt klart til, at det kunne holde i en retssal, men det bliver forhåbentligt ikke nødvendigt at finde ud af det. Jeg er sikker på, at I kan finde ud af noget ved at drøfte det.
Det er rimeligt, at en forfatter kan slette (og rette) sit eget arbejde, så længe dennes navn står under artiklen og forfatterens points derved også kan reduceres på grund af negativ kritik. På den anden side kan man så sige til forfatteren, at denne bør gennemarbejde sit materiale inden indsendelsen til en sådan grad, at forfatteren tør stå ved det, han/hun har indsendt.
Personligt mener jeg, at det er rimeligt, at copyright overgår til udvikleren.dk, men forfatteren bør være i stand til at slette sit arbjede; specielt hvis der er fejl eller lignende i artiklen. I sidste ende er det vel et samarbejde mellem forfatter og webside der gør, at vi alle kan læse artikler her.
Hverken forfatteren, udvikleren, eller læseren kan være tjent med dårlige, ufærdige, eller fejlagtige artikler og indlæg. Selv har jeg engang indsendt en artikel, der havde et par småfejl. Jeg kunne da godt tænke mig at rette dem, men da de er forholdsvis små fejl, tænkte jeg, at folk nok kunne regne fejlene ud. HVIS der var en nem hurtig måde at rette fejlene på, ville jeg da gøre det.
Det er såmænd min mening.
Software is here and now but rock and roll is forever.