Sletning af artikel

Tags:    snak

Vær hilset udviklere :)

Jeg har to artikler på dette site. En om ASP, og en om Javascript. Burde det ikke være muligt fra min side som frofatter at kunne fjerne disse igen.
Da jeg kontaktede KasperTSW(webmaster), fik jeg at vide det ikke var muligt, men det er det vel?

Jeg kan på ingen måde tro at jeg ingen mulighed har for at få dem slettet igen.
Defor vil jeg gerne høre jeres mening, om det kan være rigtigt?

//Martin Wolf,
aka. PazO.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Jeg har to artikler på dette site. En om ASP, og en om Javascript. Burde det ikke være muligt fra min side som frofatter at kunne fjerne disse igen.
Da jeg kontaktede KasperTSW(webmaster), fik jeg at vide det ikke var muligt, men det er det vel?

//Martin Wolf,
aka. PazO.

Jeg syntes du har ret og uret på samme tid. Jeg syntes det kunne være godt
vis man kunne rette sine egne artikler. Men ikke slette den. Det er j artiklerne der
hjælper andre folk igang med et sprog. Uden dem var Udv.dk et Hul uden mening.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Eftersom du frivilligt har lagt din artikel ind på Udvikleren.dk overgår Copyright rent faktisk til Udvikleren - altså Kasper Tanggaard. Bind mig ikke op på dette - men sådan er rettighederne de fleste stedet, og nederst på denne side kan man også se flg., "© Kasper Tanggaard 2002" - Dette står også på siden med artikler - og under en artikel - og ikke anden form for copyright.

- egeriis -

//Martin Wolf,
aka. PazO.

//Martin Wolf,
aka. PazO.

Jeg mener faktisk det samme..
Når man yder noget til dette site, burde det også være muligt at slette det.. hvis man ikke selv er tildfreds med artiklen alligevel, og slet ikke gider have det liggende på udv.dk fordi man får -10 og sådan noget er det jo urimeligt..
Og svjv står der ikke noget om at den artikel man skriver kommer til at tilhører udvikleren.dk, men selvfølgelig kan det være mig der ikke ved så meget om udvikleren.dk..

MVH Christian Jessen
link@inetsoft.dk
http://N-link.linux.dk

//Martin Wolf,
aka. PazO.

Da du har lavet den, kan du da selv bestemme hvor du vil have den?
Men da du selv har givet den til dette site, er det vel indehaveren af sitet der bestemmer hvad han vil med sin kopi?

- FreaK aka Marco

--
Learn to live with it, or die with it...

Eftersom du frivilligt har lagt din artikel ind på Udvikleren.dk overgår Copyright rent faktisk til Udvikleren - altså Kasper Tanggaard. Bind mig ikke op på dette - men sådan er rettighederne de fleste stedet, og nederst på denne side kan man også se flg., "© Kasper Tanggaard 2002" - Dette står også på siden med artikler - og under en artikel - og ikke anden form for copyright.

- egeriis -

//Martin Wolf,
aka. PazO.

Ronni har fuldstændig ret i, at HVIS udvikleren KLART har gjort opmærksom på dette, da artiklen blev indsendt, så ejer udvikleren rent juridisk artiklen (HVIS begge parter ellers er myndige og så videre). Derimod tror jeg, at udvikleren ikke har gjort dette tilstrækkeligt klart til, at det kunne holde i en retssal, men det bliver forhåbentligt ikke nødvendigt at finde ud af det. Jeg er sikker på, at I kan finde ud af noget ved at drøfte det.

Det er rimeligt, at en forfatter kan slette (og rette) sit eget arbejde, så længe dennes navn står under artiklen og forfatterens points derved også kan reduceres på grund af negativ kritik. På den anden side kan man så sige til forfatteren, at denne bør gennemarbejde sit materiale inden indsendelsen til en sådan grad, at forfatteren tør stå ved det, han/hun har indsendt.

Personligt mener jeg, at det er rimeligt, at copyright overgår til udvikleren.dk, men forfatteren bør være i stand til at slette sit arbjede; specielt hvis der er fejl eller lignende i artiklen. I sidste ende er det vel et samarbejde mellem forfatter og webside der gør, at vi alle kan læse artikler her.

Hverken forfatteren, udvikleren, eller læseren kan være tjent med dårlige, ufærdige, eller fejlagtige artikler og indlæg. Selv har jeg engang indsendt en artikel, der havde et par småfejl. Jeg kunne da godt tænke mig at rette dem, men da de er forholdsvis små fejl, tænkte jeg, at folk nok kunne regne fejlene ud. HVIS der var en nem hurtig måde at rette fejlene på, ville jeg da gøre det.

Det er såmænd min mening.

Software is here and now but rock and roll is forever.

hey igen :)

Jeg har skam mange gange forsøgt at få KasperTSW til at slette artiklerne uden held. Det iriterer mig lidt, især fordi det jo egentlig er _mine_ artikler :/

Sefølgelig kunne jeg gå rettens vej, men det ville kræve for meget arbejde, og penge :)

Jeg beder derfor kasperTSW en sidste gang om at slette mine artikler.

P.s. Det her er ikke et personligt angreb på kasperTSW, og jeg har heller ikke i sinde at det skal udvikle sig sådan. Mit mål med dette indlæg er at høre andres mening om hvad der er mest moralsk rigtigt.

/Martin Wolf,
aka. PazO

t