Sende en fil over netværk

Tags:    delphi

Hej allesammen!

Nu er jeg altså nød til at søge hjælp her på Udvikleren.dk!
Hvordan kan man sende en fil gennem TIdTCPServer og TIdTCPClient?
Jeg ville til at starte med, bruge at vælge hver linie fra "filen" der skulle sendes og så sende den, og få klienten til at modetage og gemme det, men jeg fik forklaret af G4S, at det kun ville virke hvis det var tekst-filer jeg sendte, men systemt skulle gerne understøtte ALLE filtyper!

Jeg håber at i vil hjælpe mig!

- Nick
- www.nizro.f2s - GamesDev
- Send me mails at cnn@pc.dk



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej allesammen!

Nu er jeg altså nød til at søge hjælp her på Udvikleren.dk!
Hvordan kan man sende en fil gennem TIdTCPServer og TIdTCPClient?


Hvad er TIdTCPServer og TIdTCPClient? Komponenter, ja-tak, men hvor har du dem fra?

Jeg ville til at starte med, bruge at vælge hver linie fra "filen" der skulle sendes og så sende den, og få klienten til at modetage og gemme det, men jeg fik forklaret af G4S, at det kun ville virke hvis det var tekst-filer jeg sendte, men systemt skulle gerne understøtte ALLE filtyper!


Hvordan vil du vælge en linie fra en binær fil? En binær fil består bare af en lang række data, den indeholder ikke linier som sådan.

/data





Hvad er TIdTCPServer og TIdTCPClient? Komponenter, ja-tak, men hvor har du dem fra?


De er komponenter fra Indy-pakken, som følger med til Delphi 6 og som kan hentes på http://www.nevrona.com/Indy/ (tror jeg det er)!

- Nick
- Send me mails at cnn@pc.dk



User
Bruger #635 @ 08.04.02 18:20

Hvordan vil du vælge en linie fra en binær fil? En binær fil består bare af en lang række data, den indeholder ikke linier som sådan.

/data


det var jo derfor at han ikke kunne sende 1 linie af gangen.. jomindre det var en txt fil :)

Humans are slow, inaccurate, and brilliant. Computers are fast, acurrate, and dumb. Together they are unbeatable



t