Åh ve åh smerte!

Tags:    snak

Jeg har et rimeligt temmelig pænt slemt problem med min computer lige for tiden. Samtidig med at der er allkoeringsfejl på min harddisk, har jeg også fundet ud af at der er virus i min boot sector. Det fandt jeg ud af, da jeg prøvede at installere Windows oven på den nuværende, gennem DOS (ved at undgå C:-drevet indtil installationen startede). Windows Setup'en skrev "Boot Sector Write! Virus : Continue (Y/N)". Jeg valgte ingenting og slukkede min computer. Findes der nogen virusprogrammer, som kan ligge på en diskette, om ikke andet et program som kan rense boot sectoren. Eller er det ikke muligt at slette alt hvad der er i boot sectoren, ligesom man bare kan fjerne den jumper der husker BIOS-indstillinger ? Det her er virkelig slemt, jeg iver gerne mere end 250UP for at få det ordnet.

Så after all, skal jeg have fjernet virus fra boot sector og jeg skal have formateret mit C-drev, så jeg kan fjerne allokeringsfejlen. Denne gang ser det ud til min JEDI-krafter ikke kan hjælpe mig (jeg har vist set for meget Star Wars!!)

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #24 @ 02.05.02 19:24
du kan skrive fdisk /mbr

så laver den en ny master boot record....

OK! Det vil jeg så lige prøve!

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤[Redigeret d. 02/05-02 19:26:53 af Mark H. Jensen]

Når jeg gør det, kommer beskeden "Boot Sector Write! VIRUS: Continue (Y/N)". Jeg har valgt "Y" to gange nu. Jeg tror ikke den overskriver lortet.

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤

Når jeg gør det, kommer beskeden "Boot Sector Write! VIRUS: Continue (Y/N)". Jeg har valgt "Y" to gange nu. Jeg tror ikke den overskriver lortet.

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤

Jo, beskeden er sikkert genereret af en funktion i din bios der overvåger bootsectoren. Når nogen forsøger at overskrive den hyler den op. Det er det der sker når du laver en fdisk /mbr, bios ved ikke, at det er dig der er ved at overskrive, og at det er med vilje. Den kan bare se at nogen fosøger at skrive på bootsectoren.

/data

User
Bruger #24 @ 03.05.02 11:45
ja det er en bios ting.. du slår bare virus warning fra i bios.. så skulle det køre

hej mark

du har måske virus guard onboard. hvis du har det så skal det slås fra på bundkort.
så frem med manualen. hvis det heller' ikke hjælper:
SÅ LÆS DEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com

Nu har jeg gået det til at virke! Dog med en EZ-BIOS.

¤¤¤ Mark H. Jensen ¤¤¤

t